Alla inlägg den 1 september 2019

Av Sara - 1 september 2019 22:26

Jag är en kvinna på snart 45 vintrar som har levt i ett heterosexuellt förhållande i 21 år. Vi fick två fantastiska barn som numera bor varannan vecka hos mig och min nya fru. Det bör väl sägas att jag i mitt liv saknat något, men det var inte förrän jag hittade min själsfrände i en kvinna som jag bara känt några år, som jag insåg vad som fattades. Vi blev bästa vänner och plötsligt var jag tvungen att erkänna för mig själv att jag var kär. Det blev en skiljsmässa och flytt från dåvarande drömhuset på landsbygden till en tvåa i stan. Samma månad avslutade jag en utbildning för att göra ett karriärbyte från gymnasielärare i matematik och fysik till högskoleingenjör i maskinteknik. Så jag fick ett nytt jobb och ett nytt liv i ett huj så att säga. 

Barnen fixade det otroligt bra! De är verkligen mina idoler. <3 Jag blev tillsammans med Anneli och fick tre fina bonusbarn på köpet. Vi bodde i varsin lgh i två år innan jag och mina barn flyttade in hos henne. När alla hemmavarande barn nått tonåren tyckte de att det blev ganska trångt i en trea så vi sökte och köpte ganska rappt ett kedjehus. Ett hus med potential kan man säga. :) I ett halvår (våren 2018) rev vi och byggde upp alltihop inomhus. Sommaren 2018 flyttade vi in och byggde vår lilla altan på 200 kvm. I augusti gifte vi oss på vår altan. Ett otroligt fint bröllop med alla vänner som ville komma. Tusen tack, alla ni som gjorde den dagen verkligen värd att minnas!

Hösten 2018 gjorde vi klart inne och nu denna sommar, med fortsättning under hösten, gör vi klart hela utsidan. Vi har haft stor hjälp av en snickare men vi har också gjort mycket själva. Det är något jag är stolt över. 

Jag har startat denna blogg för att få tillfälle till reflektion genom att skriva lite. Det har varit tuffa år de senaste fem, sex åren. Allt som händer med att skapa nya rutiner i ett nytt liv, ni vet...

 

Imorgon kommer fortsättningen på min presentation. Välkommen åter! 

 

Allt gott! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards