Alla inlägg den 2 september 2019

Av Sara - 2 september 2019 20:45

Jag har startat denna blogg för att få tillfälle till reflektion genom att skriva lite. Det har varit tuffa år de senaste fem, sex åren. Allt som händer med att skapa nya rutiner i ett nytt liv och allt vad det innebär.

 

I unga år har jag spelat fotboll och senare innebandy, vilket jag höll på med tills jag fick barn. Träning har jag alltid mått bra av så jag har sprungit och styrketränat och cyklat på vägar, stigar och i skogen. Mina träningsrutiner har dock fallerat de senaste åren. När jag fick möjligheten att byta jobb och karriärsinriktning igen årsskiftet 2016/2017, så passade jag på att utbilda mig till skivstångsinstruktör på Friskis & Svettis under våren 2017.

 

Med nytt jobb på en privat förskola och husrenovering så har jag rört på mig mycket men även känt mig stressad. Ni vet allt med ny familjkonstellation och få veckorna att gå ihop... Jag har inte känt mig stressad, men har först nu fattat att jag varit det. Det var när vi var hos en kvinna på en kroppsbehandling i somras som jag fick lite svar på varför min kropp är så slut. Hon sa att kroppen är full av slaggprodukter. Det är därför jag så lätt får mjölksyra och väldigt ofta känner att kroppen behöver vila. Receptet blev att jag behöver köra "sköljprogrammet". Alltså att träna med puls 120 ungefär. Det är ju ganska ironiskt att jag tränat i så många år och vet att man bör träna varierat för att kroppen ska må som bäst. Jag har inte behövt tänka att jag ska träna varierat. Jag har liksom bara gjort det per automatik genom åren. Dessvärre inte de senaste åren som varit fullproppade med annat. 

Så nu är det dags att ta tag i mitt liv och göra det genom att skriva denna blogg, träna regelbundet och äta ren och bra lågkolhydratkost. 

Dags att få struktur på livet. 

 

Lev livet!!   

 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards