Alla inlägg den 3 september 2019

Av Sara - 3 september 2019 21:56

Det här "nya" livet jag försöker skapa mig är inte så lätt alltid. Det handlar om att jag ska förstå vad min kropp mår bra av och hålla mig till det. Men det är ju så himla många frestelser hela tiiiden!! Till exempel att Maria hade gjort en vinbärskaka på jobbet som såg supersmarrig ut... men jag klarade av att inte smaka den. Det jag vet är ju att jag mår bra av att äta lågkolhydratkost. Jag utesluter helt enkelt bröd, pasta och socker. Helt enkelt??! Njae, det är ju hur svårt som helst när det är nybakt bröd på jobbet och barnens nybakta kladdkaka på kvällarna. Men som sagt; en dag i taget är min melodi just nu. Jag måste vänja mig vid att planera lite bättre bara vad som ska ätas. OCH om det bjuds på go'fika (som tex när barnen bakat) så ska jag givetvis smaka. Jag ska inte vara storbjuden inte! Nä, det funkar ju inte att jag tackar nej om jag vill att barnen ska smaka allt jag bakar och lagar. hihi... 


Sen är det som det är med träningen. Jag ska ju träna lågintensivt. Hmm... hur kul och enkelt är det? Jag som ränner omkring som en skottspole hela tiden och hinner arton saker samtidigt. Tror jag i alla fall. När jag då ska och träna vill jag ju liksom ta i. Men nu gäller promenader, långsamma cykelturer och att köra lagom intensivt på gymmet. 

 

Idag tog jag en lunchpromenad på jobbet. Superhärligt väder. Det är så att jag känner tacksamhet för det lilla jag får; en promenad då jag kan filosofera själv en stund. 

Det var ganska lugnt på jobbet idag och efter mellis hörde vi att jaktlaget skjutit älg idag igen så vi tog en liten cykeltur till älgslakteriet för att kolla läget tillsammans med en liten grupp barn. Trevliga bybor träffade vi och fick visa älgen för barnen. 

Väl hemma blev det ganska snabbt att värma mat för alla barn skulle åt olika håll på träningar. En på fotboll och innebandy, en på innebandy och en på crosskörning. Anneli skjutsade till crossträningen så jag fick en lugn stund hemma att få lite ordning på grejer. 

Jag mår så bra av att få lite ordning och pyssla och städa. Jag kan må psykiskt dåligt till slut om det ligger grejer och bara väntar för länge på att nåt ska hända. Idag satte jag upp en list i köket som legat o skrotat på golvet ett tag. Jag tätade igen ett hål i en golvskarv med ekfärgad silikon också. Sen rensade jag bland mina prylar som bara ligger och ligger. Ni vet; visselpipor, gamla körkort och foton på barnen, linjaler, en miniräknare, bankdosan... saker som mest bara tar plats men måste nog finnas kvar ändå. Kollade in min låda med tröjor när jag lix var in i garderoben och tyckte att jag hade det lite trångt där. Kastade ut 5-6 tröjor och gav dem till dottern så hon kanske vill ha en eller två. Hon har ju kommit i åldern då hon börjar bli lite kräsen... Tonåring - vad kan man mer säga?! hihi...


Nu är det dags att släcka mina trötta ögon. Imorgon ska jag vara tidigt på förskolan. Bäst att vara pigg och rapp! 

Tjohej! :) Go'natt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards