Direktlänk till inlägg 8 september 2019

Jag vann!!!

Av Sara - 8 september 2019 00:04

Idag har varit en jobbardag med arbetslaget då vi pratat igenom verksamheten. Mycket bra och givande diskussioner. Jag antecknar medan alla andra fortsätter att surra. Sen läser jag upp det jag snott ihop. Inte alltid klockrent men jag fick en eloge av en kollega som sa att hon tyckte att jag gjorde det så himla bra. Alltid skönt att höra!
Vid lunchen blev det en rapp och mycket kort promenad för att få lite syre i skallen och blod i cirkulationen. Efter vi tjatat färdigt tog vi en kort men mycket lugn och trevlig promenad i närområdets marker för att leta förrätten: kantareller! Jag hittade den första kantarellen! Wohoo!!! Så var kantarellögonen installerade så då fann vi ett gäng.

Efter den långsamma, rogivande promenaden skulle några rensa svamp och några kunde ta en längre promenad in till Hemavan. Jag var en av dem. Jag valde det för att min mage var hård o spänd. Den behövde röra på sig för att komma igång. Det kändes mycket bättre efteråt. Väl i Hemavan gick vi på affär?n och skulle handla. De andra handlade godis medan jag sa till mig själv att jag gillar inte sånt - jag behöver inte det. Det gick ju råbra!!! Wow! Jag vann striden mot sötsakerna och sockersuget!!

Väl tillbaka gjorde vi middag och det räckte till en ordentlig förrättamacka med kantareller åt oss var.

Det blev en trerätters middag med en köttgryta som huvudrätt och fruktsallad m grädde som efterrätt. Mm så gott!!
Sen åkte såklart godisskålarna fram. Anneli hade redan förberett mig på att hon kommer att äta av godiset. Och det förstår jag ju. Hon har inte samma avståndsbehov som jag. Men hon åt bara tre godisar! Bravo!! Det var mycket bra gjort! Jag är så stolt över henne men faktiskt inte förvånad, för när hon bestämt sig för nåt då kör hon verkligen det! En styrka hon har!

Jag är så tacksam för den här dagen! Den har gett mig styrka i sinnet och kroppen känner sig glad också.
Dags att knoppa! Jag avslutar med några vackra bilder från dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Skapa flashcards