Alla inlägg den 10 september 2019

Av Sara - 10 september 2019 20:43

För ganska länge sedan nu bestämde jag mig för att inte titta på mobilen innan jag stigit upp ur sängen. Jag har nämligen lärt mig att jag mår mycket bättre om jag skippar mobilen och istället bara stiger upp och gör mina morgonbestyr. I morse vaknade jag i god tid för vi började lite senare på jobbet, så vi skulle äta frukost hemma. Det betydde att jag hade lite extratid i sängen innan jag var tvungen att kliva upp. Jag slog på tv4 Nyhetsmorgon och plockade fram mobilen. En kvart senare drygt var det dags att kliva upp men det blev inte alls som jag tänkt mig. Jag känner mig liksom stressad på ett sätt som inte känns bra när jag börjat med mobilen på morgonen. Nu har jag lärt mig det, så jag får ta nya tag och inte plocka fram mobilen på morgonen helt enkelt. 

Idag var jag i barngrupp igen för Maria var tillbaka i köket. :) Det kändes bra. Lite mindre splittrat än igår. Igår var jag i köket, levererade och serverade mat ute i skogen, var i köket, tröstade ett gråtande barn, var i köket, for och skjutsade barn o grejer, var i köket och avslutande sedan i barngrupp ute. Puh! Men det fixade jag ju... hihi...


Jag fick en härlig lunchpromenad med min fru idag. Hon hade planering så då fanns möjligheten att vi kunde gå tillsammans. Det är alltid trevligt att få stämma av lite och småprata om ditt och datt. Jag gillar verkligen att jobba med min fru. Hon är trygg och säker och en person som jag alltid kan luta mig mot. Att jag sedan får komma hem i vår trygga vrå och dela myset, bubbla i poolen och få ha mitt familjeliv tillsammans med henne gör livet värt att leva. 

Det är många gånger under de senaste åren som jag tänkt; var det värt det att separera? Svaret har alltid landat på JA. Det var helt klart värt det. Trots att vi haft svårigheter utifrån - saker vi inte kan rå på. Människor runt omkring oss som inte kan förstå oss, som inte kan förmå sig att låta oss njuta och kunna vara en del av det. Människor, som jag tolkar det, som har för stort ego, som inte kan öppna upp och fråga sig: "varför känner jag så här inför paret Sara & Anneli?", "vad är det jag är rädd för?", "varför kan jag inte förstå och acceptera att de är lyckliga och att det räcker för mig?"... 

Vi har många gånger de senaste fem åren haft det guppigt på vår väg i att bilda vår nya familj; en bonusfamilij. Det är aldrig enkelt. Jag har sagt det tidigare - barnen gör det så himla bra att de kan flytta mellan och anpassa sig till alla olika familjeförhållanden. För oss som bonusföräldrar till den andras barn är det inte enkelt. Det är många anpassningar som ska göras. Det är mycket som måste diskuteras för att jag och Anneli ska förstå varandra. Många kompromisser som måste göras för att vi ska kunna komma fråmåt tillsammans. Öppna samtal; en dialog och mycket öppet lyssnande är a och o i detta. 


Oj, jag som inte visste vad jag skulle skriva om idag. <3 Det löste sig visst. Jag har mycket jag funderar på. 

I afton hoppade jag in för en annan skivstångsledare på Friskis. Det var superkul! 22 deltagare. Många jag inte träffat förut, som inte varit på mitt pass tidigare. Jag hoppade in för en tjej som brukar ha skivstång soft, så jag instruerade mycket om vilka variationer man kan göra för att hålla träningen på sin egen nivå. Det är så kul att både de som är vana motionärer och vältränade, som de som inte är vana motionärer eller kör lite mindre intensivt gav mig tummen upp och tyckte att passet var bra. Jag kör igen på torsdag. Då ska jag hoppa in för en annan tjej. :) Detta betyder att det utan problem kommer att bli tre träningar denna vecka. Det är det jag eftersträvar nu - att träna regelbundet och minst tre gånger i veckan. Jag tar mina lunchpromenader dessutom, vilket känns mycket bra. 


Nu är det snart natt... Zzz

God natt, så ses vi imorgon. 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards