Direktlänk till inlägg 11 september 2019

En hektisk dag

Av Sara - 11 september 2019 20:41

Började tidigt i morse. Det är alltid mysigt att öppna förskolan på morgonen. Dagen har varit så lång så jag minns knappt att det var idag. Att få ta emot de första barnen. De kan vara trötta, gråta eller så leker de direkt och hittar på nåt kul. Vi får möjligheten att mysa och läsa en bok en stund tillsammans innan alla andra barn rullar in. 

Vi var ute med barnen hela dagen tills jag skulle gå hem. Då var de på väg in för att äta mellis och jag fick skynda mig iväg för vi skulle på massage hos vår bästa massör Ulrika. Hon är bra på att känna hur kroppen mår och mobilisera väldigt mjukt om kotor ligger fel. När min fru låg på bänken var det min tur att sticka vidare. Jag skulle promenera till barnens utvecklingssamtal, som var inbokade precis efter varandra. Ja, jag är ju sån, jag bokar in allt på en dag och försöker få ihop det ändå. ;) 

 

Jag har planerat in mina träningar för veckan och eftersom jag tränat igår var det perfekt med en lunchpromenad idag.Att det sedan blev en till promenad var ju förstås bonus. Efter utvecklingssamtalen; hem och slänga i mig mat och sen iväg till jobbet igen för att hålla föräldramöte ikväll. Det var riktigt trevligt möte. Jag & Helena fick förmånen att vara ute i grillstugan och berätta om vår uteverksamhet. Det är verkligen en förmån att få vara så mycket ute och göra så mycket olika sorters aktiviteter tillsammans med barnen. Både utflykter, styrda och fria lekar samt lugnare stunder med läsning, spela spel eller rita och mycket, mycket mer. 

När vi väl kom oss hem från jobbet så kändes det som att sängen var det rätta stället att vila upp sig på. Lite Idol på tvn och en dator för att skriva detta inlägg. Dags att släcka lampan och krypa ner och mysa lite.


God natt alla! Kom ihåg att planera för morgondagen så att inte morgonen blir hektisk och något missas. Vill du hinna med en träning så behöver den vara inplanerad - annars är det inte säkert den blir av! Min kommer att bli av: skivstång 55 min kl.18.30 på torsdag kväll. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Skapa flashcards