Alla inlägg den 12 september 2019

Av Sara - 12 september 2019 21:42

I morse hade vi gott om tid eftersom vi började lite senare. Vi startade Nyhetsmorgon och jag höll på att ta fram mobilen och börja kolla på den. Men jag insåg vad jag höll på med och skyndade mig att lägga bort den innan jag sabbat morgonen. 

För mig är det viktigt att ha rutiner. Jag försöker lägga mig ungefär samma tid varje kväll, även om det är fredag, och gå upp ungefär samma tid varje morgon. Jag har inte riktigt nått ända fram än. Skulle vilja att det blev lite mer lika varje morgon. Men det kommer väl. Jag behöver ha tålamod. Jag & Anneli har drömt om hur vi ska leva när vi inte har fasta tider och jobb att gå till. Då blir det ändå tidiga morgnar, morgonpromenad, kaffe och e-tidningen samt planera dagen. Längtar!

Rubba inte mina cirklar! Sån är jag! När omgivningen förändras så har jag svårt att ta det. Jag vill vara med i diskussionerna och förändringarna. Så när vi kom på jobbet idag blev jag tagen med storm. Mina kollegor hade redan på morgonen börjat flytta hyllor och förändra inredningen utan att vi hade diskuterat det i arbetslaget. Jag kände direkt hur det knöt sig inom mig. Jag blev stressad. Men så tänkte jag på vad jag lärt mig av Anneli: "Anställ de som är bättre än dig själv!" Jag vände mina tankar och öppnade upp; Jag ska låta andra tänka och genomföra. Jag ska låta andra blomma och glänsa. Jag tillät mig själv att följa med och glädjas åt deras driv och deras framgångar. :) 

 


Så jag blev lite vaktmästare idag. hihi... Det är så kul att hjälpa till och jag hade ju planeringstid idag och därför tid att hjälpa till. Jag erbjöd mig att hjälpa till att förankra hyllor i väggen och sätta upp krokar osv. Det var superkul att hjälpa de andra med deras idéer. Det blev en riktigt bra förändring för lokalerna. Det är bra med förnyelse. Vi utvecklas. Barnen utvecklas och hittar nya lekar och miljöer att vistas i. Det är roligt att se! <3 


Det blev en riktigt bra dag! Vi stängde stället. Åkte hem och jag bytte om för träning. Körde mitt skivstångspass med 14 taggade deltagare. Det är så kul att köra när jag ser att de tar i, de njuter och sliter, de ler när jag peppar dem. Jag får uppskattande ord också när vi avslutat passet. Det värmer hjärtat och jag orkar fortsätta mera. 

Med kosten går det rätt bra. Måste erkänna att efter föräldramötet var det ett helt gäng färdigbredda mackor kvar - mackor av Marias nybakade mjukkaka, bakat på stålet i ugnen. Wow! Jag var bara tvungen att smaka. Det är ju så gott med en macka. Det är svårt att vara utan mackor. Jag menar - vad ska man ha pålägget på? Jag måste försöka hitta ett recept som jag kan baka, men det ska helst vara utan ägg eftersom vi har en allergiker i familjen. Lågkolhydratkost går tyvärr ut mycket på att det är ägg i maten. Jag älskar ägg, men det får bli lite begränsat ändå. 

Idag efter träningen testade jag att göra min kollega Julias specialare: fluff-fluff. Vispad äggvita, rör ihop med kvarg och proteinpulver. Vi blandade även i kakao och serverade till jordgubbar. Anneli gillade det inte! hihi... Äh, det var en proteinbomb som gick att äta. Lite som en mousse. 


Nä nu är det dags att lägga ihop och sova snart. En ny fantastisk dag väntar imorgon! Låt oss ta vara på den. Sov gott nu allihop!   


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards