Alla inlägg den 13 september 2019

Av Sara - 13 september 2019 22:41

Vilken grym dag! Vaknade med en jättekonstig dröm i färskt minne i morse. Berättade alla konstigheter för Anneli. Man kan ju verkligen undra var de kommer ifrån. Vi såg Nyhetsmorgon och hoppade ur sängen. Käkade det som var kvar av fluff-fluffet med jorgubbar till frukost, kaffe och e-tidningen på det. Marie-Louise kom hit och vi jobbade hela förmiddagen tillsammans vi tre. Jag är så tacksam för att de valt att anställa mig i företaget. Det var flera omständigheter som gjorde att det råkade bli så. Konsultfirman där jag jobbade lade ner kontoret. M-L blev långtidssjuk i den vevan så jag klev in och vickade lite. Sökte mig nya jobb och kollade runt men när de erbjöd mig fast jobb ett halvår senare så var jag inte sen på att tacka ja. Jag hittade liksom ett lugn i att jobba med barnen på förskolan i Varuträsk. De är så go'a. Och arbetslaget är härligt. Och omgivningarna perfekta. Det har bytts endel personal senaste åren, men det verkar bara bli bättre och bättre - hur det nu är möjligt. :) 


Vi tre for sedan på lunch och hade bokat bord på Campus där restaurangeleverna i gymnasietrean lagat maten. Fruktansvärt god och vällagad mat. Sån där "finmat" som Anneli kallar det. Hon är ju mer en kött-och-potatis-tjej men jag gillar det verkligen. Jag kan inte laga sån där fascionabel mat själv. God mat, men inte så där fancy. ;) Efterrätten var en vit chokladmousse med massa gott. Mmm nam! Jag visste ju att denna lunch skulle betyda att jag frångick min lågkolhydratkost, men jag hade bestämt att det var ok. Resten av dagen har jag hållit mig från riset till middagen och godiset! Så jag är nöjd! :)

 

På eftermiddagen anlände min mamma och pappa hem till oss. Vi hade bokat in så att de kunde komma och hjälpa oss lite med huset. Det går ju sååå långsamt när man har börjat jobba igen. Önskar att vi kunde vara lediga och bara göra klart alltihop. ;) Så nu på fredagkväll hann vi göra lite fasadarbete på gaveln uppe på garagetaket. Det kändes skönt. 

Till middagen var vi tvungna att rensa av bordet för plötsligt hade vi fått middagsbesök av både mappa, Jocke, Klara & William. Mycket trevligt! Stöket på bordet bestod nämligen av en massa glas och porslin från vitrinskåpet som var framdraget för att fixa till golvet. Vilket projekt det kan bli innan man får tillbaks alltihop! Men som tur var tog vi tag i det efter middagen och jag kunde konstatera att jag fick lite frid i sinnet igen. Oreda är egentligen inte min grej. 

 


Lite tv-mys med allihop i uterummet sedan var vi alla trötta. Eller jag & Anneli i alla fall, så ungdomarna for hem och vi och gamlingarna kröp till kojs.


Dags att sova. Nu är det natt. Ser fram emot morgondagen och vad den har att erbjuda: hemmajobb, trevligt sällskap och härligt väder. :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards