Direktlänk till inlägg 15 september 2019

Tack o lov för hjälp!

Av Sara - 15 september 2019 21:21

Imorse blev det lite mer sovmorgon än igår morse. Det regnade ute och skulle regna hela dagen, så det kändes inte vara någon brådska ut. Frukost med mamma och pappa och sen började vi med lite husjobb. Byggde en lucka till vindan som vi byggt fasadrunt ute på gavlarna igår,

 

sätta lite mer panel, sätta upp några extrastolpar till altantaket och montera en utomhuslampa. Tur vi har pappa som är elektriker! Vi köpte en utomhuslampa (av typ 15... hihi...) och tänkte att vi (läs pappa) provmonterar den och kollar om det blir bra så kör vi på dem. Han tyckte det var knöligt att få ihop alla kopplingar som skulle in i den där lilla sockeln på lampan men det gick. Ja, se elektriker, de är liksom magiker på nåt sätt. De fixar allt! Sen skulle vi bara trycka på knappen för att se hur den lyste, men det gjorde den inte... Hmm... Vår elektriker som kopplat in elcentralen och det behöver visst komma hit och berätta hur vi får igång ytterbelysningen. Okidoki! Då kör vi så.

När vi hållit på ett tag idag, så kände jag att: "när vi går in för lunch kommer kanske mappa att vilja fara hem sen, och när de far hem kommer inte vi att orka gå ut o jobba nå mer - hoppas att de inte far hem så snart!" hihi... Det gjorde de inte heller. En sen lunch vid ett och sen jobbade vi på till halv fem innan det var dags att avbryta. Tack och lov för denna dag och denna helg! Nu har vi gjort klart så mycket mer på fasaden. Inte alls mycket kvar nu känns det som.    Tusen tack till mappa som kom och hjälpte oss i helgen. Jag ska sova gott på örngottet som mamma strukit!   


Skivstångspasset idag var suveränt roligt. Flera jag kände och några nya ansikten. Alltid roligt att inspirera andra till att träna! På väg hem dök jag förbi Ica för att handla lite fil. Hittade visst en fruktlåda också. Det blev en riktig guldgruva: det visade sig att vi fick med kantareller i den!!! Så det blev en kantarelltoast till kvällsfika. :) Ja, där blev det lite kolhydrater igen. Men, men, det valet gjorde jag! Vi gjorde dessutom en mycket näringsrik smoothie: hallon, jordgubbar, selleri, grönkål, frön och mjölk. Mmm, vad god den var!! Det räcker till frukosten imorgon också. 


Nu är det natti natti! Jag ska lyssna på regnet och läsa lite bok tror jag. Imorgon är en ny härlig vecka. Det blir fotografering på jobbet och ett skivstångspass med en instruktör jag aldrig träffat.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards