Alla inlägg den 16 september 2019

Av Sara - 16 september 2019 20:09

Igår till middagen blev jag visst lite stressad. Vi var ute och jobbade tillsammans med pappa på huset och jag skulle hinna in och äta innan jag skulle iväg på mitt skivstångspass plus att mappa skulle dra iväg hemåt. Puh! Vi vinkade av dem sedan lade jag mig på soffan i fem minuter just innan jag skulle fara på träningen. Det behövdes verkligen. På kvällen sen kändes det rätt bra. På natten vaknade jag och hade ont i magen. Svullen och spänd mage. 

För ett år och fyra månader sedan hade jag så ont i magen att jag inte visste vad jag skulle göra av den. När jag hade haft det i ett dygn åkte vi in på akuten. De undersökte mig och tog prover i två timmar, men hittade inget. Jag fick smärtstillande för magen som hjälpte och sedan kunde jag åka hem. Jag har aldrig haft stressmage förut, men nu visste jag verkligen hur det kändes. Dagarna efteråt tog jag det mycket lugnt särskilt om magen kändes lite orolig ibland. Och sedan dess har jag inte känt av det. Förrän igår. För att lugna magen har jag druckit Phytolife idag. Den gör kroppen basisk eftersom den är gjord på alfaalfa och innehåller klorofyllin och pepparmintolja. Främjar matsmältningen. Mmm så god! 

Nu känns det mycket bättre, men tyvärr stressade jag innan träningen ikväll igen... När ska jag lära mig?


Jag bestämde mig för att ta cykeln till träningen ikväll. Det tar typ lika lång tid som att köra dit och hitta en parkeringsplats. Jag måste ju dessutom betala när jag tränar så tidigt som fem, så det valdes bort. Det tog bara tio minuter att cykla dit. Kände att det började anas mjölksyra i låren. :( Det är bara att försöka trampa lättare för att få det att gå bort. Idag var det en gästledare som skulle komma på Friskis. Jättekul att få bli inspirerad av nån annan!! Vilket driv! Hon virvlade in ett par minuter i för taxin hade varit sen. Hejsan, hoppsan, jag trodde att jag skulle behöva hoppa in och leda passet i alla fall. hihi... Hon körde många annorlunda övningar och jag kunde inte riktigt urskilja lika tydligt som jag har i mitt pass de olika blocken. Men jag har ju inte lett skivstång så länge. :) Jag körde på ganska hårt, men kände ju direkt av låren och mjölksyran. Tänker att jag ska ta det soft ett tag framöver. Ska nog bara gå upp i gymmet och köra få repetitioner i varje set för att öka eller åtminstone bibehålla min styrka för jag skulle ju träna på sköljprogrammet här ett tag!! Gah!! Det är så tråkigt. MEN jag kanske behöver det även för huvet och magen. hihi...

Cykelturen hem blev riktigt soft. Jag myste i solnedgången...

 


Träffade på sonen på väg på fritidsgården och träningen. Han hade lagat köttfärssås och spaghetti som väntade på mig när jag kom hem. <3 Lycka! Den var jättegod.

 

Fick äta i lugn och ro med min fru och sedan tog vi ett bad i spaet. Dottern kom också och hoppade i. 


Jag läste några kloka ord från Olof Röhlander idag, eftersom jag prenumererar på ett veckobrev från honom. Han skrev om att i teorin vet vi hur andra bör leva sina liv. Många delar dessutom med sig av sina kloka råd. Olof tyckte att man ska sålla bland dem och hitta sin egen väg. Det är viktigt att inte tappa bort sig själv. Det har jag gjort många gånger. Flera gånger har jag sökt och sökt efter min väg men inte hittat den, fast jag har valt en väg som funkat ett tag. Nu vet jag att jag med jämna mellanrum behöver ge mig själv tid. Tid att vara för mig själv och göra det jag vill. Det kan vara nåt stort eller smått. Jag tror att det är nåt som alla behöver. Vi ska inte omge oss med andra personer och intryck hela tiden för då kanske vi tappar bort oss själva. Dessutom ska vi omge oss med våra nära och kära och de som ger oss energi. 


Nu ska jag ta min inspiration från dagens skivstångsledare och hitta lite nya låtar till mitt eget pass. Ta hand om dig själv och dina nära där ute. Andas och reflektera. Det är så mycket lättare att sova gott då. Natti natt! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards