Direktlänk till inlägg 17 september 2019

Bra på att ge tips!!?

Av Sara - 17 september 2019 22:07

Idag blev det en äppeldag! Vi plockade äpplen på jobbet med barnen och gjorde äppelskivor som vi trädde upp på snören så att de kommer att torka och bli goda snacks! Vi gjorde också äppelmos på jobbet och ännu mer när vi kom hem. Fortfarande fanns det äpplen kvar så vi funderade på vad annat vi kunde göra. Det blev en sats äppeldryck. Det har vi aldrig provat förut. Vi får se om några dagar hur bra det blev! Mmm gott! hihi... 

Efter maten for jag på Friskis igen och vickade på ett skivstångspass. Det var fem härliga deltagare där! Superkul som alltid! Jag tog det lugnt med vikter idag eftersom det var tredje dagen i rad som jag körde skivstång och igår körde jag lite hårdare när jag kunde vara deltagare. Ändå fick jag mjölksyra i låren. Bara på uppvärmningen liksom! :( Bara att kämpa på och försöka ta fler långa promenader för att skölja ur kroppen. 

 

Visst är det lustigt?! Jag hade en deltagare som var så 'lämmen' efter träningen i helgen så hon kunde knappt bära nåt tungt. Jag sa hurtfriskt (bra som jag är på att ge goda råd till andra - men kan inte följa dem själv): "Du får ta långa promenader så blodet cirkulerar, och drick ordentligt." HA! Så kan det gå; ge råd till andra men inte kunna följa dem själv. Ajabajja Sara. Hmm... Behöver ta hand om mig själv lite mer. Idag stressade jag inte i alla fall. Nåt positivt idag!!


Jajja... Jag minns hur solen tittade fram idag på em då jag kunde njuta en liten stund av den. 

 


Nu är det dags att sova. Natti natt. Ses imorgon! Då ska jag fara och räta till kroppen hos en bra gubbe! :) Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards