Direktlänk till inlägg 18 september 2019

Hjärnspöken

Av Sara - 18 september 2019 19:41

Jag vaknade i natt och tänkte att det är ju mörkt så jag går väl på toaletten. Då är det lätt och mycket skönt att somna om sedan. Satt på toaletten och insåg att klockan var halv fem redan. Puh! Jag som ska upp redan klockan fem. Så jag ställde om klockan till kvart över fem istället. Då var det skönt att vakna efter 45 minuter. :) Jag öppnade på förskolan; mörkt och mysigt - jag tog på mig en fleecetröja så jag slapp frysa på morgontimmarna. 

På förmiddagen tog vi en promenad med barnen i skogen.

 

Vi upptäckte de fina höstfärgerna och ett helt gäng sena blåbär som hängde kvar. Mums så goda! Där fick vi hela C-vitamin behovet för denna vecka tillgodosett. Bra med vitaminer och antioxidanter nu i sjukdomstider!! :)

 


Jag försöker verkligen njuta av dessa fina tillfällen. Eller det avslappnade eftermiddagsfikat jag o min fru hade när jag kom hem från jobbet. <3 Hon hade gjort en så god smoothie och så tog jag en kaffekopp från min Jura. Det var gott!

Dessvärre hoppar hjärnspökena fram ibland. Jag inbillar mig saker. Att människor inte trivs eller att de inte trivs med mig eller mitt sätt. Då försöker jag vända och vrida på situationerna så att jag kan försöka förstå vad jag kan göra annorlunda. Hur jag kan visa på ett bättre sätt vad jag menar eller försöker låta gladare, för egentligen är jag ju glad. Jag kan bara låta sur och tvär och sådär otrevlig ibland. Men det är inte meningen. Jag har mina åsikter. Det har jag. Det vet jag om. Och tyvärr kan de komma ut för snabbt ibland. Men jag vill inget illa. Det vet jag ju. Så jag försöker skaka av mig obehaget och intala mig att om någon har något otalt med mig så får de väl ta upp det. Jag kan inte läsa andra människors tankar och veta vad de tycker. De får helt enkelt tala om det för mig för att jag ska förstå. Åsså försöker jag vara så kärvänlig och go' och glad som jag bara kan. Jag försöker visa andra människor att jag trivs med dem och tycker om dem. Jag försöker berömma dem och säga vad jag tycker att de är bra på. Jag hoppas att det går fram och att det uppskattas. :) Världen behöver mer kärlek! Var med och sprid mera kärlek ni också!


Jag satte mig vid datorn vid sjutiden och tänkte att det skulle bli lite gjort av de saker som ligger på min att-göra-lista, men så var icke fallet. Det är alltid så mycket annat som kommer emellan. Nåja, det får jag ta en annan gång. Livet är för kort för att gräma sig åt det. Jag valde vad jag skulle göra denna kväll och det står jag för. :) 


Imorgon får vi fylla dagen med värda grejer igen! Det ser jag fram emot. Natti natt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards