Direktlänk till inlägg 20 september 2019

Att få välja själv

Av Sara - 20 september 2019 21:25

   

  

Idag tog jag ledigt från jobbet eftersom det fanns den möjligheten. Då blev det också läge för mig att fylla dagen med precis det jag ville. Klockan stod på 05.55 Jag klädde mig o for ut på en promenad. Det blev lite intervaller faktiskt för att testa mina hälsenor och benen. Jag ville få blodcirkulation i kroppen för att få ut mina slaggprodukter. Baksidan på högra benet har känts som en lårkaka länge nu. Jag stannade och stretchade lite och det var mycket skönt.
Det var en helt magisk morgon! Solen hade just gått upp. Jag gick längs älven och njöt av den krispiga luften som gav morgondis över vattnet och solstrålarna som bröt fram. Jag hade dock valt att lämna telefonen hemma så det blev ingen fantastisk bild till bloggen. Men, som alla vet, så brukar ju ändå inte ett foto göra världen rättvisa. ;)

Jag hade "bokat" frukost tillsammans med barnen strax efter sju och hann hem, t.o.m en snabb dusch, innan dess. Dottern gjorde smoothie och vi planerade dagen tillsammans.

Jag stökade på hemma med lite olika jobb på datorn. Bland annat förberedde jag lite inför Vindelälvsdraget som ska ses nästa vecka. För er som inte vet så är jag delaktig i att organisera hundtävlingen Vindelälvsdraget som alltid äger rum fredag till söndag v.11 Kolla in www.vindelalven.se/vdrag för mer info!
Till lunch stekte jag mina nyuppfunna lchf-plättar: rivna äpplen, mosade bananer, ägg, Chiafrön, salt, kanel och kardemumma. De blev så goda att de gick bra att äta utan någonting till men jag valde ändå att piffa upp dem med hemmagjort äppelmos och vispgrädde.

Efter lunchen var det dags att gå ut. Fortfarande inte jättevarmt. Jag klädde mig i regnkläder och stövlar för ändamålet: tvätta fasaden med trädgårdsslangen och en borste. Det gick faktiskt superbra! Fint blev det. Det är ju vår nyuppsatta träkompositfasad från Scandinavian Plank. Den behöver tvättas av för att få en jämnare färg eftersom lite smuts låg kvar från tillverkningen vilket gjorde att det regn som fallit gjort att de sett fläckiga ut. Det har varit ett projekt över hela sommaren att byta fasad. Det bästa med denna fasad och bytet har varit att när den är uppsatt så är den färdigmålad!! Wohoo!! Tjopp - färdigt! :-) Nja, riktigt så fort har det inte gått. Vi har ju skruvat o skruvat och nu är sista väggen uppe. Puh! :D

Dottern kom hem och vi for på stan för att träffa sonen och köpa nya skor och innebandydojjor. Vad grabben växer!! 45:or!! Varifrån fick han dem?? Jajja, bara att betala o se glad ut. :)
Middag hemma med barnen men sen drog de iväg på fritidsgården, vilket gjorde att jag fick ha tv-mys ensam hemma. Ganska skönt men jag skulle kanske bara gå o sova. Jag tände en massa ljus, vilket jag älskar. Riktigt mys ska det vara!

Jag är hur trött som helst.
Imorgon är en ny dag med massor av nya möjligheter!
Natti natt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards