Alla inlägg den 21 september 2019

Av Sara - 21 september 2019 19:23

Dagen började redan före 06 då jag vaknade av mig själv. Hade ställt klockan på 06.15 men på vardagar så den ringde inte. Jag klev ändå upp då och klädde mig för en promenad. Det var lite mer moln än igår men en riktigt fin morgon.

Jag gick mestadels idag. Ville bara njuta av morgonen. Dessutom hade jag inte så bråttom hem för frukosten var inte bokad förrän till 09.30, vilket barnen bestämt. :) Sovmorgon kallar de det för.
Jag hade lite egentid med stretch, dusch och massage i massagestolen. Jag tog med mig och lyssnade på några nya låtar till mitt skivstångspass samtidigt. Skönt att bara byta ett par låtar åt gången istället för att byta ett helt pass. Mindre nervös för premiären då! ;)
Till frukost blev det smoothie som Olivia gjorde. William ville ha plättar så han gjorde det och därmed blev det liksom brunch av det hela. Jag åt av mina bananplättar jag hade kvar sen igår.
Jag blev rätt seg där vid tolvtiden. Tog mig ändå för att städa och skura golven.

Eftermiddagsfika med dottern. Sen tog jag rast: sov en kvart på soffan. Skönt o välbehövligt. Jag borde nog inte gjort nåt mer idag. Kände mig redan då trött o slut i kroppen. Men istället för att lägga ner o inse vad min kropp säger till mig så klädde jag mig och gick ut o skurade resten av husfasaden. Sedan övre delen av altanen.

Men nu är jag så slut att jag vilar i soffan medan barnen gör middag. Älskade barn, så fina o duktiga! Det gör ont i hela kroppen. Den skriker LIGG NER FÖR BÖVELEN!!! Varför kan jag inte förstå? Varför kan jag inte lyssna på min kropp?? Jag vet ju egentligen vad alla dessa tecken/SKRIK från kroppen betyder. Hmm... Ok. Jag ligger ner resten av kvällen i alla fall. Det är säkert bra imorgon.

Natti natt... Zzz

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards