Direktlänk till inlägg 1 oktober 2019

Det snurrar

Av Sara - 1 oktober 2019 22:20

Hade ju feber igår så jag blev hemma idag. Det snurrar fortfarande väldigt mycket när jag ändrar läge på huvudet. Antagligen en baskilusk som satt sig för att vila lite på balansnerven. :(
När jag sovit nio och en halv timme i natt klev jag upp. Redan halv åtta alltså. Dottern undrade varför jag var vaken så tidigt när jag nu hade chansen att sova. Tonåringar önskar gärna en sovmorgon!! :)
Jag tände ljus för att ha lite mindfulness i mitt kök på förmiddagen. Passade på att baka mitt goda grova bröd i limpformarna. Bytte ut vetemjölet mot bovetemjöl vilket inte gjord nån skillnad vad jag kunde känna. Mycket gott!

Idag bestämde jag mig för att inte köra strikt utan mejeriprodukter. Jag tänker att bara åtgärden att inte dricka mjölk kommer att göra avsevärd skillnad för mig. Jag dricker normalt sett minst en halvliter mjölk om dagen. Om jag tar bort det och istället väljer att äta normal naturell yoghurt, kvarg, creme fraische osv så kommer det att göra skillnad. Jag kan dessutom välja att ha mandelmjölk eller havremjölk i smoothies osv så de smakar gott. För att göra smoothies på vatten blir inte lika mumsigt.
Det andra jag tänkte att jag skulle bestämma mig för är att försöka undvika socker och vitt mjöl i så stor utsträckning som möjligt. Dvs äta grova bröd precis som det jag bakat eller fröknäcke osv. Bara äta godsaker om det bjuds och fortsätta undvika godis. Godis har jag faktiskt inget behov av. För mig räcker det med en mörk chokladbit och jordnötter ibland. Det är mitt fredagsmys. :)

För att kurera mig har jag sovit i soffan idag och gjort citron- och ingefärsvatten. Gott för själ och hjärta!

Nu är det dags att släcka lampan! Imorgon är en ny dag med mera kureratid. Natti natt!

 
 
Maria

Maria

2 oktober 2019 05:53

Låter som kristallsjukan det där. Finns övningar att göra för att bli av med det. Hoppas du snart mår tipptopp :)

http://mariatafvelin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Skapa flashcards