Alla inlägg den 4 oktober 2019

Av Sara - 4 oktober 2019 22:51

Idag blev det kökstjänst för mig igen. Det kändes bra! Jag hade en plan men den sprack ju direkt jag kom på jobbet för då kom också diskmaskinskillen. Så det blev till att ringa några samtal och konferera med honom. Det var rätt trevligt! Vi pratade både om stort och smått. Hur många barn vi hade. Hur vanligt det var med bonusmammor hit och dit osv. Jag nämnde att jag bor ju med Anneli nu så jag vet att barnen är ju otroligt duktiga på att anpassa sig att bo varannan vecka. Så då fick jag frågan hur jag kunde komma på att jag plötsligt var kär i en tjej? Hihi... Ja, det tog ju ett år för mig att förstå att jag var kär i henne och att hon inte bara var min bästa kompis. ?Jaha, men är du bisexuell då, eller vad det nu heter, eller hur funkar det där?? Hihi... Ja det kanske man kan säga att jag var men nu skulle jag säga att jag är lesbisk för jag har kommit på att jag gillar inte killar längre. Så det är väl upp till var och en hur man definierar sig tänker jag - om är trans eller bi eller vill vara en hen... Ja, jag vet inte, det är väl upp till var och en.
Hihi... ja det var en mycket intressant och rolig pratstund. :)
När diskmaskinskillen farit var det bara full fart med lunchen. Det blev kyckling, ris, potatismos, dragonsås och apelsin- och morotssallad. Supergott om jag får säga det själv! ;) Hihi... ja, barnen tyckte det också.

Dagen flöt på. Fick vara med barnen på em efter disktjänstgöringen var över. På kvällen hade vi bokat för övernattning och det blev superspännande! Vi hade nio barn som övernattade varav bara två hade gjort det här tidigare. Allt gick bra med middag, filmmys och sänggång. Vi satte projektorn mot taket när barnen skulle sova och visade akvarium med relaxmusik. Det blev bra. Alla somnade inom en halvtimme! :)
Nu sover de små trollen så nu ska vi också natta! God natt!

Av Sara - 4 oktober 2019 12:46

Igår var en fantastisk dag på många sätt. Jag fick vara i köket för Maria var sjuk. Det gick ju bra såklart. Stressade inte. Tog allt i sinom tid. Tänkte skala potatis till potatismoset jag skulle göra till lunchen. Ställer glatt fram den nya potatisskalarmaskinen och fyller och slår på. Knappen lyser men inget händer. Precis som med den förra maskinen. Men vi kan väl inte ha bränt motorn på den här redan?? Jag tänkte att nu går det troll i när jag ska skala potatisar. Kollade lite mer men kunde inte förstå vad som var fel. Började helt enkelt att skala för hand. Nu började det bli lite mer brådis för jag hade ju inte räknat in att behöva skala för hand! Titti kom in o kollade hon också men kunde inte fatta. Efter jag skalat hälften av potatisarna - började ju få ont i handen - så tog jag tag i maskinen igen. Jaha!!! Det visade sig att jag inte riktigt klickat fast bunken helt. Typiskt! Men nu blev det fart. Det blev potatismos, fiskpinnar och en nykomponerad vitlöksmajjo med crème fraische. Barnen slukade maten! :)

På em hann jag allt så bra inkl att skura i köket när jag upptäckte att diskmaskinen läckte! Ringde några samtal och hoppas att diskmaskinskillen kunde komma idag. Jag vet vad det är som gör att jag aldrig känner att jag hinner allt i lugn o ro i köket: det är alltid en massa andra saker jag ska ägna mig åt. Det kan vara en händelse med ett barn eller som sagt nåt materiellt som detta. Samtidigt är det ju kul att jag får vara med i alla delar på förskolan för det är det jag också gillar.
Nåja, jag skurade klart och såg fram emot att fara hem o vila kroppen och huvudet som hade fått som ett band tillsammans med en styv nacke. Nä då hade vi ju bokat bindvävsmassage. Ja det skulle ju bli bra faktiskt! Det var en tjej som jag aldrig gått till förut. Hon var proffsig så vi får väl se vad det ger. Jag ska dit två gånger till.
Kämpade hela kvällen med den styva kroppen, men i spabadet utförde jag andnings- och stretchpositioner för att kroppen skulle slappna av och det visade sig ge resultat. Jag lade mig kvart i nio och somnade gott.

Skapa flashcards