Alla inlägg den 7 oktober 2019

Av Sara - 7 oktober 2019 22:50

Idag kan jag verkligen säga att jag njöööt på jobbet! Var ute från 06:45 med barnen. Frukost i grillstugan tillsammans med en mysig och värmande brasa. Cyklade iväg till gruvan där vi lekte i skogen, åt god mat som vår kock Maria kom med, gick en härlig skogspromenad på Trollstigen osv osv. Bara sååå underbart att få vara i en härlig skog och det var en sådan lisa för själen.

På em for vi och skrev BE-provet igen. Denna gång klarade jag det men inte Anneli. Nu ska vi plugga en vecka till tillsammans så klarar hon det också.

Vi hade kvällsföreläsning med jobbet idag. Om undervisning i förskolan. Superbra föreläsning av Lotta! Belyser verkligen hur viktigt det är med närvaro och dialog med barnen. De här viktiga varför-, hur-, vad- frågorna vi kan ställa till barnen för att få dem att reflektera själva och lära sig.

Njut nu av mina fina bilder från skogen. Blunda, andas och känn in lugnet så kommer du att sova gott. Det ska jag också göra. Natti natt! :)

Skapa flashcards