Direktlänk till inlägg 12 oktober 2019

Var sak har sin plats

Av Sara - 12 oktober 2019 22:06

När man är bonusfamilj är det mycket som kan bli knepigt. T.ex hur svårt kan det vara att lägga tillbaka saker på sin plats? Det är klart att har man vuxit upp i ett hem där alla vet vart man kan leta efter en viss sak så lägga den ganska snart tillbaka på samma plats. Men när man har flyttat och flyttat ihop och flyttat igen så är det inte lika lätt. Vad är mitt? Vad är vårt? Vad ska ligga här? Var ligger det där?

Många grejer kan man inte längre hålla som mitt för det är bra om andra får nyttja dem också. Annars blir det dyrt att köpa var sin till alla. Det är klart att grejer kan komma bort och då får man leta och försöka berätta att grejerna måste återställas på sin plats när man använt dem. Eller så kommer de bort och man måste köpa nytt. Men så kan det ju vara när man är många i familjen. Ingen har väl för avsikt heller att ha bort eller göra sönder saker men oturen kommer ju emellan ibland. Och då är det så.

På jobbet kan det vara ännu mer viktigt att man håller ihop saker som hör ihop och lägger tillbaka på sin plats. Där kanske det inte får komma bort en enda del för då kanske inte grejerna går att använda igen, typ till spel och så.

Det blev en härlig jobbardag hemma för oss idag. Ute och sågade lite bräder och målade dem i garaget för att de skulle få torka. Vi hade dessutom två jobbare här idag! Klinkerkillen och Markstenskillen. Kul att det är fler som jobbar hos oss på lördagar. :)
Vi gjorde kväll vid sextiden och for på en thairestaurang och åt. Sedan lite shopping på Ica och hem till soffan för att mysa.

Fick förresten ett trevligt mess idag av Maria som jobbar i köket. Hon trodde jag lagat hennes bil. Hon trodde det var jag för att jag var en ?fixare med stort hjärta?. Det var trevligt att höra. Sen visade det sig i och för sig att hennes bil inte alls var lagad. Den trasiga delen hade helt enkelt lossnat. :( Tokigt.

Snipp snapp snut så var sagan slut
för idag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Skapa flashcards