Direktlänk till inlägg 13 oktober 2019

Hårt söndagsjobb

Av Sara - 13 oktober 2019 21:31

Igår fick vi meddelande om att Rydlinge fått hem plantorna till vår häck; slånaronia. Det blir en vacker häck med ätbara slånbär. :) Så idag tog vi släpen och for och hämtade häckplantorna. De rymdes visst i en sopsäck så vi hade inte behövt släpen! Hihi... Men vi köpte 20 säckar jord också.
På väg hem for vi förbi Byggmax och köpte lite virke till cykelskjulet vi ska bygga.
Väl hemma var det bara att hugga i och sätta ner plantorna. Det var rätt arbetsamt. Vi fyllde på med all jord men behöver köpa ännu mer för att få igen hela krondiket som var grävt! :)

Idag kom klinkerkillen igen och gjorde klart på baksidan. Vi hade också sällskap av markstenskillen som gjorde klart med marksten på framsidan. Suuuperbra blev det! Nu ska det bara fogas på framsidan och byggas en bro så är anläggningen klar. Då kan vi börja med cykelskjulet! Hihi... alltid nåt projekt på gång!

Tur att Olivia gjorde middag idag så fick vi oss nå mat. Jag slängde i mig den o cyklade iväg på träningen. Tur jag har att frugan och barnen plockade bort efter middagen när jag fick bråttom iväg. De är guld värda!
Jag brukar försöka planera att avsluta utejobbet kl 16 för att gå in o laga mat. Då vet jag att jag brukar hinna äta och plocka bort också. Men ibland blir det inte som man tänkt sig.
Nåväl. Jag hann till träningen - mitt eget skivstångspass. Det var öppet hus idag på Friskis så det var rätt många på passet. Dryga 20 pers! Kul med så många! Cyklade sedan hemåt i mörkret.

Lysen och cykelhjälm är obligatoriskt. Annars kan ju nån köra på mig och det gör så ont. Jag cyklade lugnt hem. Ingen brådska. Bara njuta av den långsamma cykelturen. Väl hemma var jag helt slut.
Kvällsfika m barnen. Dusch. Tvätta träningskläderna. Och i säng! Puh! Ny underbar dag imorgon. :)

Natti natt alla vänner och ni som jag inte känner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards