Direktlänk till inlägg 18 oktober 2019

Undra om vi blivit behandlade på samma sätt om vi varit män...

Av Sara - 18 oktober 2019 17:26

Ha! Vilken dag!! Klev glatt upp före sju i morse. Vi packade väskorna, åt frukost och gjorde oss klara för avfärd. Jocke kom och hämtade oss och skjutsade oss ut till flyget. Landade på Arlanda i tid och blev upphämtade av säljaren av plåtisen. Vi fick till och med kramar när han såg oss. Undra om han kramat oss om vi varit män tänker jag?!
Vi fick åka hans husbil till företaget. Det är en liknande plåtis som vi köpt men ändå inte lika. Vi kom dit precis när mekanikerna gått på lunch så säljaren for och handlade lunch åt oss också! Skönt! Då fick vi nåt i magen. Över lunchpratet hann vi avhandla både segling, barn och företagande, men även tillbehör till plåtisen. Vi bestämde oss för att köpa till ett förtält istället för markisen. Det blir spännande att testa! :) Sen fick vi visning av bilen. Kolla in skönheten!

Det var väldigt roligt att gå igenom bilen tillsammans med dem. Jag kan säga dem - för typ alla säljare och flera mekaniker var involverade i vår visning och försäljningen av bilen. Hihi... :) Under visningen kan jag säga att både vi och de fick lära oss en del saker. De trodde inte att framstolarna kunde snurras, men det visste vi ju att de kunde. Det hade vi ju Youtubat!! Haha... :)

När vi sen satt i fåtöljerna och hade gjort köpet klart men väntade på några smågrejer avslöjar säljaren att vanligtvis jobbar han bara lördagar nu för tiden. Dessutom brukar en försäljning/hämtning av bilen ta en timme, men vi hade varit där i tre timmar vid det laget! Hihi... De besvärliga brudarna från Skellefteå! Hihi...

Vi skojade och sa att nu när vi varit där så länge och de körde värsta partymusiken i butiken kände vi att det snart var dags för After Work! Då kom chefen in och sa; jo men ta fram för After Worken nu! Så säljaren gick och hämtade en flaska bubbel till oss!!! Wow, en present! Det känns som att alla inte får en sån. Vi kände oss väldigt speciella i alla fall. :)

Nu sitter vi i plåtisen på väg norrut. Vi fick in sommardäcken och packningen, men nu är det fullt! Hihi... Den här husbilen (som kallas plåtis eftersom den är gjord på en Ford Transit van) är mycket mindre än förra husbilen vi hade som hade sju platser och bäddar. Nu blir det mera cosy...
Landar nog på en Ikeaparkering i natt. Det är ju alltid tryggt!! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards