Direktlänk till inlägg 20 oktober 2019

Osynkade?

Av Sara - 20 oktober 2019 22:39

Det blev en Ikeaparkering i Gävle på fredag natt. Lördag var vi uppe före Ikea öppnat restaurangen så vi körde till Ikea Sundsvall och käkade lunch där strax efter elva istället.
Lite shopping till jobbet. Lite lådor och barnförkläden som kocken ville ha till när hon ska engagera barnen i köket. :) Kul idé av henne tycker jag!
Sedan drog vi vidare till Obbola där mina föräldrar bor. Riktigt skitväder att köra i hela resan. Vi kom fram lägligt till middag och firade nya plåtisen med bubblet vi fick av försäljaren. :)

Idag packade vi om i plåtisen så att vi kunde rymma barnen på väg hem. Kollade lite möjligheter om det gick att montera in fler USB-uttag mm. Väl i Skellefteå packade vi ut alltihop och tömde vattnet ur tankarna. Försökte göra det efter konstens alla regler så att det inte ska frysa sönder i vinter.

Sen blev det snabbmat hemma: rostade mackor med svampstuvning. I helgen har jag verkligen ätit mycket kolhydrater. Hela magen känns svullen och otrevlig. Känner mig liksom aldrig hungrig heller. Godis, glass, mackor, kebabrulle, tjockpannkaka m sylt, mm. Gott! Men jag känner att det blir till att försöka hålla nere det där ett tag igen. Då brukar magen räta till sig igen.

Snabbmat blev det för att jag skulle på skivstångspasset. Hojade iväg dit och höll passet för friska, starka, glada motionärer. Superkul! Nöjd cyklade jag hemåt.

Jag kom att tänka på en sak idag. I helgen pratade vi om Maria på vårt jobb som är kocken i köket. Hon är ruggigt effektiv och har berättat hur hon planerar och gör en sak i taget så att hon inte stressar upp sig över saker runt omkring. Jag försöker också anamma det. Att göra en sak i taget och inte vara så splittrad. Egentligen är jag rätt bra på det. Anneli brukar säga att jag är så insnöad på en sak att jag märker ju inte ens om hon går förbi naken. Jo så kan det ju vara. Hihi... Håller jag på med nåt så kan jag vara väldigt avskärmad från övrigt. Fast ändå är det så att ofta känner jag mig så splittrad för jag gör 1000 saker samtidigt och lyssnar på vad andra säger och försöker hjälpa till där mm mm. Som ikväll när jag tvättat, klippt mig, duschat, fikat m barnen, hängt tvätt och förberett morgondagen samt borstat tänderna och visat barnen korten från Photomic. Jag har inte känt mig stressad men ändå på nåt sätt... jag vet inte vad det är. Anneli ligger då redan i sängen och läser. Medans jag springer omkring o gör allt detta. Och när jag kommer i säng undrar hon varför jag inte kom och lade mig. Vad har jag gjort egentligen??? Tja, vad har jag gjort? När jag kom i säng ville jag i alla fall kramas o gosa lite. Hmm... Nä då var hon upptagen med en bok. Konstigt vad osynkade man kan vara. ;) Hihi... alltid är det nåt, som jag brukar säga. Hihi...

Nu kom just sonen in och började prata om gymnasievalet. Puh! Det kommer säkert att bli bra. Men ändå har jag lite andan i halsen över att han vill helst läsa på annan ort. Åre!!! Vad kan man säga? Det är långt?!! Ja det är det. Kanske det ändå är bra för honom att fara o bo borta o ta eget ansvar. Det är ju bara det att jag har ju redan släppt honom varannan vecka. Jag vill inte vara ifrån honom helt. <3 Lillpajken! 180 lång vid det här laget och skostorlek 44!!!!!! Puh, kan man säga... Det blir nog nån rätsida på det där också ska vi se!

Nu är det dags att sova. Natti! Imorgon börjar en ny fantastisk dag och vecka! Bäst att göra nåt bra av den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards