Direktlänk till inlägg 21 oktober 2019

Barnen kommer och går

Av Sara - 21 oktober 2019 23:24

I dagsläget har jag bott med barnen var annan vecka i snart fem och ett halvt år. De var alltså bara 8 och 10 år när vi separerade. Jag tycker verkligen att de gjort det bra. De har tyckt att det bitvis har varit jobbigt men vi har pratat oss igenom dessa stunder. Min situation med barnen är lite annorlunda eftersom barnens pappa valt att varannan vecka bo på annan ort. Det betyder att de inte kan välja om de vill fara till pappan hux flux. När separationen var ett faktum och kommande månader, som var rätt jobbiga, gick så var vi rätt tydliga att barnen skulle bo hos oss varannan vecka för att vi ville båda ha dem hos oss. Vi ville inte att de skulle få välja att bara bo hos den ena för vi tyckte inte att det var bra varken för dem eller oss. Åren har gått och detta är fortfarande tydligt hos dem. Det är en tydlig uppdelning mellan veckorna. Jag kan tycka att det är lite jobbigt att ha så lite kontakt med barnen under pappaveckorna. Problemet är om jag kontaktar dem så kan de i princip tycka ?Vad vill du? Lägg dig inte i här o nu för nu är jag hos pappa.? Jag förstår att det är nog mest jag som tänker detta, och att barnen inte menar så illa alls. Men det känns ändå i hjärtat. Det är svårt att veta vad jag kan eller bör göra åt detta.

Idag har det varit en full jobbardag. Tidig morgon till sen kväll. Fantastisk dag ute i höstsolen. Kallt men vi ordnade brasa och fick god, varm mat utskjutsad av vår härliga Maria. Avslutade med en tretimmars arbetsplatsträff med mycket bra diskussioner. Vi kom hem och jag tände ljus och vi hade lite mys medan vi gick igenom posten.

Sedan en stund i massagestolen innan läggdags. Natti natt - imorgon är en ny fantastisk dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Skapa flashcards