Direktlänk till inlägg 25 maj 2020

Pigg och glad

Av Sara - 25 maj 2020 07:19

Jag var så trött i lördags så jag gick isäng 22.30 och somnade som en stock. Sov nio timmar på det. Igår kväll var jag trött igen men efter en timme vaknade jag och kunde knappt somna om. Igår kväll planerade vi veckan med middagar och ärenden. Som vanligt inser jag att kvällarna är intecknade med allt möjligt och ska man hinna gå isäng är det bäst att skippa inplanerad träning på gymmet. Därför tog jag beslutet att denna vecka ska jag stiga upp kl.05.00 för att ha ca en timme till morgonträning, mindfulness och personlig utveckling. Jag kände mig så laddad för måndag morgon så jag kunde knappt sova i natt.
När väckarklockan ringde 05 så var jag hur pigg som helst. Det var bara upp och starta dagen! Jag hade trillat över korta träningsprogram på SVTplay som jag nu letade reda på och körde ett av i morse. Det blev ett rörlighetsprogram. Sedan kokade jag kaffe. Eller jag tryckte på knappen och startade min Jura-maskin. :) Hällde i lite kokosmjölk - helt klart godaste mjölken att ha i kaffet!! Med min kaffekopp satte jag mig i soffan och började min morgonreflektion. Jag tog också ett stort glas vatten med ProArgi-9+ för att starta igång kroppen på bästa sätt. :)

När jag var färdig med detta hörde jag att min älskade fru hade vaknat så jag ägnade henne några mysiga minuter innan hon skulle upp. Jag kollade in veckans lunchmeny på förskolan som Maria lagt upp. Hon gör ju så god mat! Jag planerade in att köra Shake till lunch måndag och onsdag så det fick bli att blanda till en nu på morgonen.

När Anneli stormade ut ur sovrummet och berättade att det skulle bli 16 plusgrader idag så var det dags att planera klädseln lite noggrannare. ;) Hade redan understället på mig, så det blev T-shirt och fritidsbyxor på det. Detta kompletterades med ett par, för säsongen oprovade, shorts ifall det skulle kännas så senare idag.

Nu är det dags att kicka igång dagen. Njuter av en kopp te på jobbet nu till bloggskrivandet. Nu börjar jag! Tjohoo!! Känns som en fantastisk dag! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards