Direktlänk till inlägg 26 maj 2020

Tänk i resultat

Av Sara - 26 maj 2020 07:17

För att få saker att bli som man vill är det bra om man har fokus framåt och gör målinriktade insatser för att komma dit. Det kan vara både små och stora saker men helst ska de hända varje dag. Ibland kan det vara att bara sätta sig ner och tänka. Ta en funderare och njut samtidigt av omgivningarna! Som jag gjorde igår på min lunchrast.

Det blev en skön stund vid en spegelblank sjö då jag kunde fokusera på det jag vill åstadkomma. Att tänka i resultat kan verkligen ge resultat. Se dig själv insatt i att målet redan har uppnåtts. Nyttja din fantasi och brodera kring målet för att lättare kunna visualisera målet. Se att målet redan har uppnåtts.
Nu när jag tänkt mig en ny morgonrutin denna vecka. Eller ny och ny, utvecklad från förra veckan. Jag ska stiga upp kl.05 och köra lite träning, mindfulness och planera för dagen. Jag ser mig själv att jag redan har stigit upp på morgonen och att jag är pigg och alert. Det funkar faktiskt! I morse (och igår morse) vaknade jag före väckaren. Pigg och glad. Bara att kliva upp och ta tag i dagen. Jag inser förstås att det är viktigt med mycket sömn så jag ska även komma mig i säng på kvällarna. Det gäller att dessa också är planerade och att jag har en tid för då jag tänkt släcka lampan. ;)

 
 
Ingen bild

Amisa

26 maj 2020 08:04

Vilken vacker bild, så fint med speglingen! Ett fint ställe att vara mindful på......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards