Direktlänk till inlägg 21 juli 2020

Vilken fantastisk start

Av Sara - 21 juli 2020 09:21

Vilken fantastisk start på dagen! Igår hade jag tänkt upp o ut och springa men kroppen sa att jag skulle ligga kvar och dra mig, så det blev inget av. Jag har lärt mig att lyssna på kroppen. Om den säger vila, så är det bäst att vila. Idag däremot klev jag med glädje och förväntan upp. Jag smög ut för att inte väcka frugan och tog på mig löparskorna. Det blev några kilometers löpning och sedan promenerade jag några km hem. Sååå skönt att få blodet att pumpa genom kroppen.
När jag kom hem blev det ett stort glas bubbelvatten och yogamattan ut på altanen.

Jag stretchade, körde min coreträning och sedan provade jag en ny app jag ramlade över. Mindfulness. Det var rogivande. Nu är jag verkligen laddad för dagen med alla mina sinnen. Nu blir det frukost o kaffe.
Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards