Direktlänk till inlägg 28 juli 2020

Promenad m pod

Av Sara - 28 juli 2020 00:22

Imorse vaknade jag med en tanke om att idag ska jag ta en morgonpromenad! Frugan ville gärna följa med men sen kom hon på att vi kanske kunde gå lite senare.
-För när vi går ut o jobbar m huset redan på morgonen får vi så mycket gjort, sa hon.
-Ok, men då går vi vi fyratiden. Eller fem kanske, kontrade jag.
-Nej, efter middagen! bestämde hon.

Ok, tänkte jag men då är det bäst att vi går in o äter middag nångång, för ibland blir det så himla mycket jobb vi vill hinna, så vi avslutar aldrig. Men idag kanske detta kan funka - nu när vi har en plan.

Hur som helst så jobbade vi på hela dagen, med shoppingtur till Biltema och tillslut var förrådsdörren klar och lite pyssel i plåtisen.

Då hade vi även hunnit hämta släpen för att kunna ta med oss grejer o bygga lite på jobbet imorgon. Frugan kommer då på den oändligt goda idén att vi även ska städa bort från carporten o garaget eftersom vi nu är KLARA med huset!!! :) Yippie!! Bara lite målning kvar. :)
Ok, jag kunde gå med på lite städning, men klockan var redan halv sju... så snart skulle vi gå in o äta för att sedan ta kvällspromenaden. Sagt och gjort; klockan åtta var vi färdiga ute! Åtta!! Det blev kliniskt ute. Ingen kommer ens att känna igen huset! Hihi... :)
Vi duschade, åt middag och sen tänkte jag gå kvällspromenaden. Men då bangade frugan. Hon orkade inte längre. Hon tyckte vi jobbat på tillräckligt mycket under dagen. Men jag ville ändå gå, så jag gick själv. Då fick jag också möjligheten att fortsätta lyssna på en intressant pod jag hittat om ledarskap. :)

Jag bestämde mig i morse för att jag skulle göra något för min kropp varje dag denna vecka - så idag blev det promenad. Skönt att bara köra sköljprogrammet liksom på kroppen. Då igång lite puls och skölja ur kroppen. När jag kom hem blev det te och en smarrig energiruta!
Men nu är det natti!! Nu dag med nya möjligheter i morgon. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards