Direktlänk till inlägg 12 augusti 2020

Stress gör det svårt att andas

Av Sara - 12 augusti 2020 22:45

Denna vecka är första ordinarie veckan med jobb. Två dagar på förskolan, två dagar kontorsjobb hemma och en planeringsdag på jobbet på fredag med hela arbetslaget. Jag har lagt upp dagens jobb så som min önskedag skulle se ut. Se tidigare inlägg. När klockan ringde vid tio på fm tog jag mig en löprunda. Det var regnigt men jag bara klädde mig därefter och klarade av det utan problem.

Det regnade inte särskilt mycket o jag blev nästan desto mer svettig inifrån i regnkläderna. Det blev en lagom kort runda för att känna på och inte nöta ut. Efteråt gick jag ca tio minuter för att varva ner och rensa ut slaggprodukterna. Jag vet ju nu att det är viktigt att köra sköljprogrammet för att kroppen ska må bra och återhämta sig.

En snabb dusch o sedan nån timmes jobb innan lunch. Lunchen svängde jag ihop på impuls och då blev det en omelett med lök, blomkål, morötter och kikärtor. Kryddad med lantbuljong o pepparmix. Vegetariskt och gott!!

Frugan rynkade på ögonbrynen åt det vegetariska. Hon hade nämligen dragit en lättnadens suck när hon insett att det var vegetariskt på jobbet men att hon skulle slippa det :) hihi eftersom hon skulle jobba hemifrån. Nähä, där gick hon på en beta! ;)

Mera jobb och mitt på em tog jag ett break med tio minuter coreträning. Tog sedan kaffet med till vidare jobb.
Vid fem började frugan prata om middag, men den blev inte av förrän halv sju. När jag sedan bara skulle ?plocka ihop lite vid skrivbordet? blev det ändå mera jobb, så vid kvart över nio drog jag ett streck då jag insåg att det är ju en ny dag imorgon. ;) hihi

Ibland idag när jag stått vid datorn och läst grejer, sökt information, skrivit, formulerat om igen o igen, läst mera... så har jag noterat mitt andetag o att det kan kännas svårt att andas. Det är som att jag glömmer bort att andas ordentligt. ;) Då brukar jag dra några lugna, metodiska andetag och känna efter i kroppen. Lugnet infinner sig o jag kan jobba vidare. Det är nog en inre stress över en del saker som känns nya och spännande för mig på jobbet tror jag. Det kan kännas lite mycket ibland men jag försöker få mig själv att inse att allt kommer att lösa sig i sinom tid. Det är ingen brådska. :)
Som avslutning innan sänggång, tog jag en stund för mig själv, med mitt andetag, och körde ett pass mindfulness med min app. Superskön avslappning för kroppen. Stärkande och helande.
Natti natt - ses imorgon. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards