Direktlänk till inlägg 14 augusti 2020

Rutiner är A och O

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47

Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är bra med förberett och klart! :-D
Jag cyklade iväg till gymmet då jag tog ett förmiddagsbreak och körde igenom mitt skivstångspass. Det blir skivstång med intervaller i år. Det känns spännande! Riktigt roligt att få pumpa intervaller efter styrkan. :)

Efter lunch blev det jobb hela eftermiddagen och halva kvällen. Så när kvällen kom och vi skulle jämföra vem som hade minst antal steg för dagen var det inte många registrerade på klockan. Anneli har gett mig en utmaning: den som har minst steg på klockan får köra tio minuter på vibroplattan! Superkul! Och bra träning dessutom! Jag klådde henne så det blev inte vibroplattan för mig. Jag förberedde de sista utskrifterna inför planeringsdagen idag o sen käkade vi chokladmousse. Jag hade gjort en god på svarta bönor! :) Sen var det god natt.

Idag ska hela arbetslaget samlas och planera för året. Det känns superkul! Maria håller oss med god mat och mellanmål så vi känner att vi är nöjda hela dagen. Precis som en bra konferens ska det kännas. :) hihi
Ha en fantastisk dag! Det ska jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 12 augusti 2020 22:45

Denna vecka är första ordinarie veckan med jobb. Två dagar på förskolan, två dagar kontorsjobb hemma och en planeringsdag på jobbet på fredag med hela arbetslaget. Jag har lagt upp dagens jobb så som min önskedag skulle se ut. Se tidigare inlägg. När...

Skapa flashcards