Alla inlägg under september 2020

Av Sara - 30 september 2020 14:41

Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :-D hahahaaa!!!! Ja inte är det lätt.
Jag har slutat med godis i alla fall. Det är så mycket skräpingredienser i dem. Bättre att göra eget godis. Jag gör chokladrutor mm som är utan mjöl o socker så mår jag också mycket bättre. Barnen gillar dem också men min dotter som gärna bakar - bakar iiinte sockerfritt. Nej, desto mer socker o mjöl desto bättre. ;) Kladdkakor är mer regel än undantag de veckor hon är här. Denna vecka överraskade hon och bakade kanelbullar redan i måndags. Hon sa att det skulle bli en omgång till i veckan, så vi får väl se. Det är ruggigt gott med nybakade kanelbullar. När de dessutom är rätt så välgräddade så gillar jag dem ännu mer. Min mamma gjorde alltid så goda bullar, utan papper, när jag var liten. Så när Olivia sa att hon hade bränt bullarna så gjorde det inget. Jag lovade att alla skulle gå åt och DET var inga problem! Hihi... :) Alla tyckte om dem.

Nu känner jag att kroppen behöver en sån där genomkörare igen. En riktig detox. Så nu har jag fastat 8:16 några dagar för att få igång kroppen. Jag ska undvika snabba kolhydrater och istället äta bra, fiberrik och näringsrik mat. Det blir även att ladda med BiomeShake nån måltid för att kunna få i mig bra men snabb mat. Jag har ätit BiomeActives, bra bakterier, i ett halvår nu. Det är bra för att kroppens mikrobiom ska kunna må bra och i och med det ta hand om hela kroppen på rätt sätt. Det har inneburit att jag har haft mycket energi och mått väldigt bra senaste tiden.

Dags att återgå till datorn och jobbet. Kanske ska jag testa att baka nåt nytt och nyttigt ikväll tror jag! Ha det gott så länge!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards