Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Sara - 5 mars 2020 06:51

Det är så skönt att vara ledig. Bara få njuta. Inte passa tiden. Inget att jäkta till. Bara vara ledig. Fylla ledigheten med det vi önskar. Köra skoter. Fika ute. Njuta av solen, vintern och snön.

Idag snöar det ordentligt. Vi ska jobba idag för det är många barn på fsk. Vi hoppas samtidigt på att våra barn ska skotta åt oss hemma! :) hihi... kanske vi är lite lata??? :) Nej men barnen behöver ju ha nåt sportigt att syssla med?? :)
Det har varit underbart sköna dagar i stugan. Denna gång hade vi dessutom planerat all mat. Vi hade frysta matlådor och tog fram dem eftersom. Resterna värmde vi till lunch dagen efter och tog med i mattermos så vi hade en varm lunch att stoppa i magen. Det är alltid gott med nåt varmt när man är ute hela dagen. Vi hade också tänkt på barnen så att de inte skulle behöva bli hungriga. Vi hade mackor och bullar med oss så det blev åtminstone två stopp ytterligare på em för att fylla på energiförrådet.
Nu undrar du kanske hur det gått med vår 66-dagarsutmaning?? Jo alla matlådor var gjorda efter våra recept. :) När vi ville ta ett mellanmål hade vi med energibarer hemmagjorda av frön o torkad frukt. Supergott. Vi hade också lite gott med fröknäcke o färskost på kvällen. Detta betyder att jag klarat mig ifrån godisträsket hela sportlovet. Eller halva i alla fall. Det är ju inte slut än. Jag kan klappa mig på axeln för detta känner jag. Det är inte lätt att rucka på gamla vanor. Smågodisätandet i bilen när man kör. Godis på em innan middag när man är superhungrig efter en dag ute. Godis på kvällen bara för att det är gott. Men jag känner hur bra det är för kroppen. Hur bra jag mår och hur lätt jag fortfarande känner mig när jag inte faller ner helt i träsket igen. Jag kan avslöja att i bilen hade jag mandlar, hasselnötter och cocktailtomater på vägen hem. Det var bra!! Funkade!
Nu ska dagen börja. Vi rullar in på jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards