Alla inlägg den 6 mars 2020

Av Sara - 6 mars 2020 21:21

Så skönt när jag vaknar tidigt. Före klockan. Faktiskt redan strax efter fem. Kunde inte somna om. Jag som brukar vara så bra på att somna om. Jag hade alldeles för mycket att tänka på. Det är ytterligare ett steg närmare målet. Ett av målen kan man väl säga. Det finns många mål här i livet.

Jag låg länge kvar i dvala och försökte somna om. Tänkte att jag inte skulle väcka min älskade fru. Klockan halv sju ungefär så bestämde jag mig för att känna hennes värme och andetag. Hon var visst också lite vaken. Jag sa att jag varit vaken sen fem och funderade på att fara redan och träna. Hon sa bara: jamen far du! Så jag klädde mig o for på gymmet.

Skönt att vara där strax efter sju. Lite folk. Kunde koncentrera mig på mitt. Körde lite uppvärmning. Styrka. Rullade sen på foamrollern för att mjuka upp ryggen. Hade mycket spänningar i natt. Det låg kvar sen jag lyfte skotern riktigt illa i lördags. Var till massör Ulrika igår och fick den masserad och manipulerad. Tack och lov! Kändes mycket bättre direkt. Så idag körde jag styrka, uppmjukning, styrka, uppmjukning, styrka, uppmjukning osv... tills stretch och avslutning. MYCKET skönt att träna morgonpass. Där missade min älskling nåt! :) hihi. Hon som inte direkt tyckte det. ;) hihi...

Jag kände direkt att jag borde göra så här varje morgon jag börjar halv nio eller nio. Då borde jag prioritera att träna redan innan jobbet. Sååå skönt. Eller att gå en promenad med hjärtat mitt. :)

Sen har dagen flutit på med möten och god lunch. Har nu tagit en liten tur med plåtisen för att övernatta och mysa bara vi två. :) Ha det bäst!! Gör nåt värt du med.

Ovido - Quiz & Flashcards