Direktlänk till inlägg 9 mars 2020

Busy day - satsa allt! Det är värt det!

Av Sara - 9 mars 2020 23:08

Imorse var dagen D då jag skulle iväg på Vindelälvsdraget. Så hela förra veckan var det små förberedelser för att jag skulle vara så färdig som möjligt igår. Som vanligt som kom det en massa annat emellan. Tex en liten plåtis-tur bara-vi-två över fredag natt. Mysigt, skönt, avslappnande, underbart att få tillbringa mysiga timmar med min älskade fru. Det var samtidigt en liten tripp inför ett nytt projekt som är på G. :) hihi... Jag kan inte avslöja nåt än men nya mål sätta alltid upp. Det är kul!!

Så söndagen skulle ägnas åt de sista förberedelserna. Tänkte att jag skulle hämta en väska och sovsäcken i garaget samt släpen. Skulle bara baka lite bröd och fröknäcke också. ... bara för att min älskade fru kunde ha nåt gott att knapra på hemma. Det mjuka brödet tänkte jag att då kunde jag ta med lite och hon ha hemma lite. Bara för att jag ville ha gott, fiberrikt bröd med mig. Jag vet ju att det blir många picnicmackor denna vecka så att ha med eget bröd är aldrig fel.

Jag hämtade först väskan i garaget när vi var ute på promenad. Sen kom jag på att jag glömt sovsäcken. Jag skjutsade sonen (två gånger för vi var tvungna att vända om eftersom han glömt mobilen o VISA-kortet hemma) till slalombacken, for på affär?n för att köpa jäst, hämtade sovsäcken och släpen vid garagen, gjorde fröknäcket, satte degen till bröden och hämtade sonen från backen. När jag kom hem var precis fröknäcket klart och uttaget ur ugnen av min kära fru. Jag gjorde bullar av degen, gjorde middag (lax med örtgremolata och salsiccia), gräddade bröden, lagade middagen i ugnen, stökade bort bröden, åt middag medan frugan var o köpte en skoter :) ), diskade bort, bytte om o for på Friskis för att hålla mitt skivstångspass, hem igen för att skjutsa barnens grejer till deras pappa och samtidigt ta med släpen tillbaka till garaget för att lämna av bensindunkar som stod kvar på släpet. Till slut hemma för att bara-göra-det-sista. :D haha... Klockan 22:48 lade jag mig i sängen. Då hade jag inte ens packat klart allt i väskan. ;)

Det blev alltså precis som vanligt. Jag är alltid ute i sista minuten när det gäller packning. Men jag har väldigt god koll på vad jag ska ha med mig så när jag väl stoppar ner grejerna är det inte så mycket tveksamheter. ;) hihi...
Även i år har jag med mig en del mat, så jag tror att halva väskan är matlådor: energikakor, en andra frukost hade jag med mig idag, lunchmackor, SlmSmart-mellis! Jag tror visst inte att jag ska få nån mat på den här resan. ;) hihi...

Idag var ytterligare en busy day precis som igår. Kom iväg ca 25 min senare än jag siktat på i morse. Det betydde att jag var endast fem minuter före utsatt tid på plats. Det var glashalt efter vissa inlandsvägar i morse så jag kunde inte ligga på gasen direkt... Blev intervjuad i P4. Åt min kvargfrukost. Lastade om alla grejer tillsammans med de andra funktionärerna. Drog iväg från Hällnäs. Har hoppat in och ut ur bilen hela dagen för att sätta skyltar efter vägen. Dessemellan har jag (eller skulle jag ha) läst kartan för att se vart de ska vara eller var vi ska svänga, men jag har ju bara svarat på mess eller i telefon eller på mail hela tiden så vi har missat några korsningar och varit tvungen att köra tillbaka. Puh!! hihi... Det har gått hur bra som helst ändå. Vi har alltid hunnit dit vi ska i tid.
Väl framme på mat- och nattstället i Rusksele så blev det lugnt en liten stund medan vi åt. Sedan nån timme i tfn och på datorn för att fixa och trixa med att nå närmare båda våra mål vi har just nu och som kommer att hända inom en snar framtid.

Visst är det klurigt; när man ska iväg och göra nåt särskilt - det är precis då det ska köra ihop sig och hända allt annat på hemmaplan samtidigt: projekt som ska ordnas, sjukskrivningar på jobbet m.m Jaaa - livet är kul mest jämt!! Tillsammans med min fantastiska fru klarar jag allt och det är så himla roligt. Vi hittar på så mycket tillsammans. Eller; hon hittar på, jag säger JA och så genomför vi tillsammans! :) hihi...

Nu måste jag i alla fall sova... Det är en ny, lång, spännande dag imorgon, med nya skyltar, kurvor som ska tas, dörrar som ska öppnas och mål som ska uppnås. :) Satsa du med! Det är värt det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards