Direktlänk till inlägg 12 mars 2020

Corona var god dröj...

Av Sara - 12 mars 2020 18:11

Att vara tävlingsledare för ett stort arrangemang som Vindelälvsdraget kräver att jag svarar i telefon, på sms, mess och mail på alla frågor som media, deltagare och övriga intresserade kan tänkas ställa. Idag har varit en sån dag. När beslutet kom från regeringen att alla tillställningar innefattande fler än 500 deltagare ska ställas in så gjorde vi såklart vår bedömning. Ska vi köra eller inte? Ja vi har 28 deltagande lag och det innebär ca 300 deltagare och 50-150 personer på växlings- och målplatser. Om vi summerar alla som besöker Vindelälvsdraget under en hel dag kommer vi över 500 personer, men det innebär alltså att vi aldrig kommer att komma över 500 personer på ett och samma ställe på samma gång. Vi har därför beslutat att vi inte behöver ställa in. Vi har dock fått en uppföljning på det polistillstånd vi sökt för att få genomföra en sådan här tävling där det står att vi får genomföra tävlingen men vi ska se till att antalet deltagare på en och samma plats inte ska överstiga 500. Vi kan fullfölja genomförandet av tävlingen men vi vidtar såklart försiktighetsåtgärder och meddelar offentligt vår ståndpunkt.

Vi har meddelat alla våra funktionärer att de ska ha god handhygien och att om någon anser sig vara inom riskgruppen för att bli allvarligt sjuk om denne smittas så kan de såklart undvika att röra sig i större folksamlingar.
Vi har även meddelat alla deltagare att de bör följa Folkhälsomyndighetens råd att om symptom börjar uppstå ska de hålla sig borta och kontakta sjukvården för att konstateras smittad eller osmittad.
Det är ju lite lustigt att första frågan jag fått av media som ringt idag inte varit ?hur känns det inför Vindelälvsdraget, har ni bra före i år?? utan de har först frågat ?är ni drabbade av Coronaviruset, behöver ni ställa in??
Skönt att jag lugnt har kunnat svara nej. Vi har inga lag från Italien i år. Vi har lag från Sverige, Norge och Tyskland. Det finns många fler nationaliteter än så representerade men jag känner mig trygg i att om någon skulle känna sig inom farozonen att kunnat blivit smittad så kommer vederbörande ta sitt ansvar och stanna hemma eller hålla sig på behörigt avstånd. Många känner nog oro inför prisutdelningar osv men vi brukar max ha 200 besökande där. Känner man ändå en oro så kan ju lagen skicka 1-2 representanter för laget som kan bära hem de priser som de kommer att få. För i Vindelälvsdraget får alla priser. Så funkar det. Vi lottar ut dem och till sist har alla fått. Det är riktigt fina priser från våra sponsorer och de vill man ju inte gå miste om! Vi vill ju inte bära hem dem igen. Mycket jobb med det där. :)
Sååå... känn lugnet. Det är fortfarande Corona var god dröj. Det finns inte här hos oss ännu. :)
Ha en fantastiskt fin kväll! Imorgon 09.59 rapporterar radio P4 live från starten så missa inte det! Då går starten för 33:e året. Tjing tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards