Direktlänk till inlägg 17 mars 2020

Corona as usual??

Av Sara - 17 mars 2020 22:01

Det blev en hektisk helg på Vindelälvsdraget. Lördagens tävlingar flöt på men sen blev det larm om att Norge skulle stänga sina gränser på måndag morgon så vi fick trolla fram en veterinär mitt i lördagsnatten i Björksele. Puh! Det blev inte den bästa lösningen men den enda vi kunde komma fram med just då.

Söndagens tävlingar flöt också på och alla var totalt sett riktigt nöjda över tävlingen trots hårda spår och lite grinsnö under dagen. Efter allt roddande med att packa om alla skotrar, sladdar, pinnar, skyltar, plastband med mera så kunde vi avsluta med lite mat tillsammans i funktionärsgruppen. Jag körde hem vilket tog ca två timmar i det usla väglag det är när de inte hyvlat vägarna. Sov väldigt gott och kom på jobbet på igår igen. Det blev en riktigt lugn dag. Sååå många är hemma pga lite snuva, hosta eller andra symptom pga de restriktioner som gått ut från Folkhälsomyndigheten. Dessutom ska de vara hemma två dagar efter symptomen är borta. Jag och Anneli hade med oss skotrarna och hade en utflykt med barnen igår. Det blev en lugn och solig dag utomhus.
Vi får helt enkelt följa Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer framöver för det kan ändras snabbt. Märkligt att vara med om nåt som detta.

Idag var jag i köket för Maria är borta. Jag svängde ihop en gryta på morötter/paprika/lök/korv/hamburgerrester smaksatt med vitlök, ingefära och curry. Den gick hem! :)
Kommunen hade möte idag om Coronaviruset med de fristående skolorna så vi var ditkallade. Efteråt samlade Anneli och Marie-Louise ihop oss och informerade oss om läget. Vi gjorde upp en plan för hur vi ska hantera läget framöver. Det blev så att jag skrev ner ett meddelande vi skulle skicka ut till föräldrarna.
Det rullar alltså på precis som förra veckan att jag håller koll på läget och meddelar de berörda om något ändras. ;) hihi... Här kan man inte slappna av. Det är bara att jobba på!!

Ikväll har vi firat William som fyller 16 år!
Han var och handlade för middagen och vi lagade potatisgratäng med lövbiff. Till efterrätt blev det marängsviss. Jag kompletterade middagen med blomkålssallad med riven VB-ost, citronolja och curry. Det var gott!
Nu är jag alldeles för trött för att skriva mera. Natti natt - ska upp för att öppna på fsk imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards