Direktlänk till inlägg 23 mars 2020

66 days challenge??

Av Sara - 23 mars 2020 19:16

Hur gick det med vår 66-dagarsutmaning kanske någon undrar. Det blev ju vecka 11 då jag hade lite funderingar hur det verkligen skulle gå. På Vindelälvsdraget den veckan klarade jag mig bra. Åt bara mackor nån enda gång eftersom jag hade med mig SlmSmart måltidsersättning och mina egna hemmagjorda energibarer. Det blev superbra. Väl hemma igen var det visst inte så viktigt att hålla sig till 66-dagarsboken till punkt och pricka.
Jag tänker ändå fortfarande hålla nere kolhydraterna och äta mycket grönsaker. Jag mår mycket bättre av det. Hela kroppen känns lättare och piggare när jag äter rätt.

Förra veckan hade vi barnen hos oss. Det är alltid mysigt och trevligt. Problemet är bara att Olivia är så villig att baka och det blir alltid en massa socker i bakelserna. Hon vill inte så gärna testa att baka med lite mer lchf-tänk trots att vi provat flera goda både efterrätter och bakverk utan socker. Jag har ändå smakat och så för jag vill inte vara otrevlig. Mitt enda mål där är att jag inte ska falla för att smaka varje dag. Det är svårt för när man väl tänker att ?idag gör ju inget? så är det så lätt att det blir så varje dag utan att man märker det. Jag ska försöka vara uppmärksam på det så får vi se vart det landar, men några 66 dagar blir det inte för mig. Jag tänker livslångt istället. Jag tänker hålla mig till bra lågkolhydratkost. Det är gott och bra. På bilden ser ni mina egna energibarer. Mums!!

Idag har varit en toppendag på jobbet. Ute hela dagen från 06.45 i morse. Det var skönt att komma ut på morgonen. Ljust redan då vilket man blir helt glad av. :)
Ikväll blir det bara hemmamys med tända ljus och några nyhetssändningar på tv. Bäst att hålla sig uppdaterad. :(
Sköt om er! Glöm inte att ta en stärkande promenad i friska luften. Det gjorde jag idag. Det var verkligen skönt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards