Direktlänk till inlägg 30 mars 2020

Livet står på vänt

Av Sara - 30 mars 2020 10:36

Nu när världen är invaderad av Coronapandemin är det som att livet ställde sig på vänt. Vi ska vänta på att pandemin är över. Vänta på att bli sjuk för att sedan bli frisk. Vänta på att få höra hur illa det kommer att bli i världen innan detta dragit förbi.
Fast egentligen ska vi inte vänta. Vi ska göra vårt bästa för att leva vidare medans detta pågår. Vi ska jobba hemma när det går, gå på jobbet när vi måste. Vi kan fara ut och handla men försök att planera så vi handlar en gång i veckan och inte på fredag eftermiddag allihop. :) Vi behöver inte hamstra. Det är bättre att fara ut och handla nån gång nu och då, eller leja nån, men att vi tar hand om vår handhygien och tänker på att hålla avståndet till andra så vi minskar smittan. Och är man det minsta sjuk så stannar man hemma.
Vi läste ett inlägg på Facebook igår där de ligger hemma, antagligen i Corona. Det betyder att de inte är inräknade i antalet smittade. Det är antagligen massor med människor som inte är inräknade. Det var dessutom inte så tydliga symptom till en början så det kan var svårt att veta när man är smittad och sjuk och hinna inse att man ska stanna hemma pga detta.
Nåt mer som är på vänt nu det är att träffa andra människor. Det bör vi verkligen vänta med. Vi ska inte ha middagar och gå ut o fika med kompisarna nu. Det är för svårt att hålla avståndet då så vi kommer att smitta varandra i så fall. Så vänta med att umgås. Ring istället. Vi kan ringa via FaceTime till o med så kan vi se varandra. Vi kan samtidigt ta en ensam promenad så har vi ändå sällskap i lurarna med kompisen. :)
Ta hand om dig själv och varandra och tänk en extra sväng på ifall du behöver göra den där svängen på stan eller inte. ;)
Idag blir det en toppendag med utflykt med barnen på förskolan. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards