Alla inlägg den 2 augusti 2020

Av Sara - 2 augusti 2020 12:55

Jag brukar känna efter hur min kropp känns och försöka agera därefter. Är den trött och vill vila så brukar jag försöka ta det lugnt. Känner jag att den är pigg så tränar jag och håller igång. Jag har testat mindfulness med en app på senaste tiden. Det är fascinerande vad mindfulness kan göra för kroppen.

Idag kände jag mig trött och slut i kroppen. Vi satte oss i bilen för att köra till stugan och jag reflekterade över hur blodcirkulationen kändes dålig. Det kändes tungt o jobbigt i benen och fötterna. Då tog jag fram mindfulnessappen och körde ett pass på 15 minuter. Att få koncentrera sig inåt och fokusera på hur kroppen kan må bättre, hur jag kan få blodet att flöda. Det kändes mycket bättre efteråt. Helt fantastiskt vad sinnet och kroppen kan göra tillsammans!
Testa du med vi tillfälle! Låt alla andra tankar bara försvinna för en stund och fokusera inåt på dig själv på ett positivt sätt. Det funkar! Det stärker kroppen!

Ovido - Quiz & Flashcards