Alla inlägg den 5 augusti 2020

Av Sara - 5 augusti 2020 22:24

Min tjänst har delvis förändrats nu. Jag kommer att jobba halvtid hemifrån som rektor och halvtid i barngrupp på förskolan. Det kommer självklart inte bara att bli hemifrån-jobb. Jag kommer säkerligen att vara extra dagar på förskolan för att stötta verksamheten och hjälpa till där det behövs.
Jag lyssnade på en pod för ett tag sedan där jag fick ett tips: skriv upp hur din önskedag skulle se ut. Jag gjorde det för några dagar sedan och idag har jag för första gången testat det konceptet. Så här ser min önskedag ut:
06.00 vaknar
06.15 jobb
07.30 frukost
08.00 jobb
10.00 träning: löpning/promenad/gym
11.30 lunch
12.00 jobb
14.30 yoga/mindfulness/stretch
15.30 jobb
17.00 middag
Fri hopp o lek
20.45 stå på vibroplattan
21.00 gå i säng
22.00 god natt

Det funkade rätt bra faktiskt! Jag cyklade till gymmet vid tio och var hemma till tolv o åt lunch o tog en snabb dusch. När jag hade yoga-pausen på em tog jag den ute på altanen och njöt av solen o det härliga vädret. Sen blev det kaffe o jordgubbar från våra små plantor i trädgården. :)

Det blev lite ströjobb under kvällen också mellan goda samtal med barnen, lek med bonusbarnbarnet och kvällsfikat som dottern m kompis bakat.
Vibroplattan blev av: fyra minuter för benen och tre minuter för armar/axlar.
Sänggång vid halv tio så nu ska jag bara läsa två sidor i min Charmen med tarmen, så ska jag sova sen. Imorgon blir det jobb på förskolan. Det är jag som öppnar! :) Yippie! Kul att köra igång igen.
För er som undrar hur jag klarade av att hålla tiderna på mitt schema för dagen, så kan jag avslöja att jag ställde klockan på alarm på alla tider. :) hihi... då går det lättare att komma ihåg att klockan faktiskt går fort när man har roligt!!
Natti natt

Ovido - Quiz & Flashcards