Direktlänk till inlägg 10 maj 2020

När livet känns rätt

Av Sara - 10 maj 2020 22:53

Den här veckan har känts så harmonisk. Jag har startat med nya morgonrutiner som gör att jag känner att jag får energi och känner mig mindre trött. Igår morse for jag till och med på gymmet för att testa köra mitt skivstångspass. Jag måste kolla om foten håller eller vad den håller för. Den är mycket bättre sedan jag stukade den för två veckor sen. Lite svullnad är kvar så jag ville se hur mycket hopp o studs den kunde tåla. Det gick riktigt bra. Lite rörlighet förbättrades dessutom.
Vi gjorde lite små ärenden o städade lite i garaget igår. På kvällen åt vi en supergod middag hemma igen. Det var högrev som vi tillagade häromdagen. Alltid värt att laga maten hemma - då blir man inte missnöjd. ;) hihi Anneli brukar alltid säga att jag gör så god mat. Det värmer ju hjärtat. Jag är alltid lika förvånad känner jag eftersom jag sällan går på recept och oftast hittar på nytt o improviserar. :) hihi Jag brukar tänka att allt är ju gott, så hur illa kan det bli? ;) hahahaaa

Idag tog vi sovmorgon och en liten promenad. Skönt med frisk luft och att röra på sig på morgonen. :) Vi bytte vatten i spabadet idag! Så nu håller det på att värmas så vi kan bada om ett par dagar igen.
Anneli hade bokat massage idag för oss båda. Det var visst nån bra massör hon stött på en gång som hade hört av sig till henne. Massörerna är ju också ett sånt där yrke som inte har det så lätt just nu. Ett rätt stort tapp av kunder antar jag i o med Corona. Han var riktigt bra och behandlade mig med medicinsk massage där jag hade störst behov, vilket var vänster axel och nacken. Det hann inte bli helt bra idag, så jag behöver gå fler gånger. Jag som just hade pratat om att gå till en kiropraktor. Nu kanske jag inte behöver det. Det kanske var den här massören som var menad att hjälpa mig. Har ju haft ont i nacken sen vi körde Vindelälvsdraget :( Det är typ 8 veckor nu. Vaknat stel varje morgon. Går inte att stretcha bort eller träna bort. Har försökt. Behöver nog båda dessa i kombination m massage.
Ikväll har jag haft mitt skivstångspass igen! Det kändes riktigt skönt. Kände lite träningsvärk sen jag körde igår. Skönt! Då vet jag att det tagit och gjort gott för kroppen!! :) Nu är det dags att sova. Imorgon kanske jag berättar mer om mitt nya liv. Eller dagen efter det. Jag har lite svårt att få till att skriva blogg varje dag. Jag ska berätta mer om det en annan dag.

Slappna nu av ordentligt. Tänk igenom hela kroppen och inse att varje del väger tungt mot underlaget och vaggas in i djup sömn. God natt & sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards