Direktlänk till inlägg 27 april 2020

Olika sätt att sakta ner...

Av Sara - 27 april 2020 07:04

I helgen har vi varit på shoppingturné till Sundsvall och Umeå på jakt efter grejer till vårt nya hus i Hemavan. Vi hittade fina möbler på Blocket och det känns alltid bra att få köpa begagnat för att få återanvända och slippa köpa nytt.
På fredag natt sov stod vi hos en kompis utanför Sundsvall och sov. Trevlig pratstund och vi fick lite husgeråd av honom eftersom han ska flytta. :)
På lördag kväll körde vi till Vitskärsudden på Obbolaön för att sova. Väl där fick vi ner på piren och njöt av solnedgången och havsdoften. Det är verkligen något speciellt med havet. Jag är ju uppvuxen vid havet och har seglat alla somrar på havet, så det är verkligen bekanta dofter och minnen som kommer upp. Jag tänkte såklart att jag skulle hoppa lite på stenarna som jag alltid gjort i mitt liv. Men stenar på en pir ska man inte hoppa på. De kan vara lösa. En sten kullrade och jag slant ner i ett hål och stukade foten rejält. Jag grät och ojade mig för det gjorde så ont!!! Det var till och med så att en snäll äldre man som var ute med hunden kom fram och frågade hur det gick. Han var inte rädd för Corona han inte. Snällheten tog överhanden. Verkligen ett stort tack till honom som ville hjälpa och frågade hur det gick.
Jag haltade med hjälp av Anneli upp till plåtisen och fick där lägga foten i högläge. Då kom jag på att min telefon var borta. Jag hade tappat den ur fickan när jag föll. Anneli fick göra en sökinsats och hittade den. Tur! Jag lindade in foten i Annelis underställströja med frysta jordgubbar som kyla emellan. Innan värktabletterna började värka gjorde det så fruktansvärt ont så jag höll på dö.

Nu är foten stor och svullen men jag kan gå på den utan alltför stora smärtor. Jag går lite långsamt bara. Kanske var det just det som var meningen med detta. Jag stukade foten för att jag helt enkelt skulle sakta ner livet och hinna tänka efter. Hinna reflektera och vila. ;)
Ja ja, ny dag på jobbet. Det blir trevligt det. Ha en fantastisk dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards