Direktlänk till inlägg 2 januari 2020

Det nya årets första dag

Av Sara - 2 januari 2020 10:13

Igår hade vi sovmorgon! Inte för att vi druckit alkohol, för det gör vi inte längre, utan bara för att vi låg och läste nån timme efter sänggång vid tolvslaget. :) Det kom ca 15 cm sursnö igår natt så när vi ätit frukost och myst en stund framför tv:n så gick vi ut och styrde bort snön runt bil o släp i alla fall. Mycket mer orkade vi inte. ;) En liten promenad bort till ett annat stugområde då vi fick gå i slasket och halkan. Det är verkligen dåligt väglag här i fjällen nu.

Sen lunch nån gång på em och så softade vi i stugan. Jobbade lite med schema och några jobbdokument. Sorterade bilder från 2017 som ligger kvar på mobilen. :) hihi... Jag är bra på att ta bilder men inte på att sortera in dem. Dags att göra det för jag har ingen backup. ...
Vi såg Nyårskaramellerna igår kväll och fick oss några goda skratt in på det nya året. Det är alltid roligt att se programledarnas blooper.
Lite mer läsning och inte lika sent i säng igår så då orkade vi oss upp före nio idag! :) Det är ganska sent för oss faktiskt. Jag tänkte att vi ska vända tillbaka dygnet lite men trots att vi lägger oss före elva så sover vi gott o länge. Vi behöver nog vila ut ordentligt. :)
Idag blir det nog också en lugn dag. Det har kommit några cm tung snö ytterligare och halkan är fortfarande stor. Så vi ligger lågt idag med. Grannarna for visst hem nu på morgonen, så nu är det lugnt här.

Jag ska nog försöka träna tio minuter idag med. Jag tog tag i det igår och gjorde några enkla övningar framför tv:n. Det tycker man ju inte ska vara så svårt att få till men det gäller ju att få in en vana för saker annars blir det inte av. Nu på Nyhetsmorgon pratade de om en bok som handlade om att det tar 66 dagar att lägga nya vanor som består. Det är kanske värt att testas...

Ha en riktigt fin dag och fyll den med något värt för dig! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards