Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Sara - 14 januari 2020 08:25

Igår började vi tidigt på morgonen och jobbade till kl åtta. Vi hade kvällsmöte tre timmar med mycket givande diskussioner. När vi har så långa träffar äter vi gärna mat för att orka. Igår hade Maria lämnat lövbiff o potatis åt oss att göra nåt av. Jag trollade ihop lite lök, paprika och lövbiff med kryddor o bbq-sås, stekt potatis och tomatsallad. Enkelt, uppskattat och gott!

Under dagen igår fick vi faktiskt se vintersolen en kort stund. Vi tog en promenad med barnen och gick på skaren över ängarna. Det var riktigt trevligt och njutbart!

När vi kom hem blev det ett bad i vårt spa. Skönt och välbehövligt! Istället för att ta med mig boken till badet så läste jag på om lite saker jag hade planerat in. Jag tänkte att jag ska bli bättre på att planera in och genomföra det jag tänkt. Inte bara go-with-the-flow. Det mår jag inte så bra av. Jag vill känna att jag själv är den som leder mitt liv.

I helgen blev det massor av godis igen. Eller det har väl varit ett himla godisätande under en månads tid nu... ;) I lördags hade jag till och med ont i magen av godis o chips men ändå fortsätter jag liksom att trycka i mig på söndagen. Socker är ett rent h-vete att försöka stå emot. Grr... hihi Nåja nya tag nu. Ny vecka och jag kör lite 8:16 ibland. Skönt att känna mig riktigt hungrig ibland!!!

Ha nu en toppendag! Det ska jag ha. Och njut av det lilla! Det är viktigt. <3

Ovido - Quiz & Flashcards