Direktlänk till inlägg 30 april 2020

En haltande vecka

Av Sara - 30 april 2020 12:52

När foten inte funkar som den ska så går onekligen livet lite långsammare fram. Som tur är har Kajsa på jobbet kommit på och tagit med en gammal barnvagn som vi nu kan ha som matkärra; alltså att köra matbacken fram och tillbaka till grillstugan. Vi som i så många år burit den. I år i förbättrad version visserligen då vi satt en bärrem på den så att man kan häkta den runt halsen. Men nu kan vi alltså köra den i slask och rusk fram o tillbaka, för en vagn rullar ju så bra!! :)

På mina lunchraster denna vecka har det ju inte alls varit tal om några promenader. Jag har legat pall med foten högt.

Det kommer inte att bli många träningsminuter på ett tag nu. Lika bra att inse att jag inte kommer att kunna hålla mitt skivstångspass på söndag. :( Undra när jag är så pigg att jag kan hoppa och skutta igen. Jag känner ju hur passiv jag blir när foten inte fungerar som den ska. Jag kan inte vicka på den men jag kan stödja fullt ut. Det får nog bli lite styrketräning på egen hand i gymmet nästa vecka så jag inte börjar klättra på väggarna snart. ;)
Dags för en toppenfin dag på jobbet! Ska börja med frukost ute med de äldsta. Det blir skönt. Solen skiner!! :) Ha det bäst! Allt är möjligt! Tänk på det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards