Alla inlägg den 9 april 2020

Av Sara - 9 april 2020 16:11

Vi nådde vårt mål igår! Vi sålde Skellefteå Garageuthyrning. Vi skapade bolaget 2016 och byggde garagen från grunden. Dvs vi lejde en byggfirma, markentreprenör, elektriker osv och var därmed själva byggherrar för projektet. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss ur vissa aspekter ;) men vi lärde massor på vägen och har därefter stärkts i oss själva. Garagen blev klara och vi har sen dess haft allt uthyrt. Det har varit god efterfrågan och jag tänker att det beror på att folk bor på mindre tomter i nyare hus eller bara en lägenhet där det inte finns plats för att bygga uthus eller ha stora förråd.
Vi har haft ansvaret för att allt har fungerat gentemot våra hyresgäster och det tycker jag har fungerat bra. Några småprojekt tillkom efter nåt år med hängrännor och takrasskydd. På vintrarna har vi kämpat med snöröjningen med den fyrhjuling och snöslunga som vi köpte för ändamålet. Det har ändå fungerat bra. Vi har skottat i omgångar när det kommit mycket snö. Barnen har hjälpt oss och kämpat dessutom. Det är bra att vi har haft fler starka krafter i barnen. Då är det både roligare och går fortare.
Idag har jag delvis varit i köket och gjort påsklunch tillsammans med Titti och delvis har jag planerat.

Hela dagen har känts gå i-ett-i-ett så när vi tillslut (en timme efter vi borde ha gått hem) åker hem så känns det skönt. Nu är det påskhelg! Många barn på förskolan var utklädda idag! Mycket trevligt. Att dessutom Bodil går all-in och också, traditionsenligt, klätt ut sig för att jag blir glad i hela kroppen! Hon sprider energi o glädje omkring sig. :)

Hem o ladda med packning o släp så åker vi bort några dagar. Bara till vår stuga som ligger mitt i ingenstans och är för oss själva.
Ha en fantastisk påsk! Och du! Slå en signal till en vän i helgen. Kanske är det någon som sitter i karantän eller inte vågar gå ut pga Corona? Sprid kärlek. Det ska jag!

Ovido - Quiz & Flashcards