Alla inlägg den 26 september 2019

Av Sara - 26 september 2019 22:21

Igår em vände min febersjuka och jag blev piggare. Det blev ett nytt recept av morotssoppa med kikärtor och kokosmjölk till middag. Mums, va gott!!
Jag gick till slut upp de två hyllorna som jag monterat upp i arbetsrummet då Anton kom till undsättning. Tack och lov att hjälp finns att få ibland.
Tidig sänggång men lite teorifrågor innan vi skulle släcka. Vi ska nämligen ta BE-kort i höst.
Anneli köpte ett tyngdtäcke på Nolia i år. Det väger 11 kg. Nu har hon överlåtit mig att låna det några nätter. Igår var första natten. När man väl gått och lagt sig ids man inte kliva upp igen. Dessutom kyler hennes täcke och jag som inte är lika varmlivad som hon är tog helt enkelt på mig pyjamasen. Hihi... Då blir det ännu svårare att komma nära varandra, för bara det tunga täcket var ju tungt nog!! ;( hihi...
Nåja. Igår hade jag ont i bindväven när jag lade mig men jag tjurades o tänkte att det går över bara jag sover lite. Icke sa Nicke, efter två timmar vaknade jag av att jag sovit ytligt ett tag. Kröp till korset; nåja upp till köket, och tog en Ipren. Somnade gott sedan.
Vaknade mycket pigg kvart i sex. :) Jobbet var roligt o på lunchen tog jag en promenad med frugan.

Eftermiddagen rusade iväg eftersom jag skulle sätta upp hyllor på personaltoan och skriva klart anteckningarna från föräldramötet. Jag har lite dålig historik på att sätta upp grejer på väggarna på jobbet. Faktiskt har ett skåp ramlat ner - TVÅ gånger!! Men ändå verkar jag betrodd att sätta upp fler grejer på väggarna. :) hihi... Så jag sa lite skämtsamt att nu är det hjälmtvång när man går på toaletten. :)
När vi kom hem var det fortfarande så härligt väder så vi jobbade en stund ute. Satte polisonger på fönstren. Hihi...

Sen for vi o handlade. Jag har frågat runt lite om det är någon som har några bra tips o råd till mig om varför min kropp mår som den gör o vad jag kan göra åt den. Jag har redan kört lågkolhydratkost ett tag. Igår fick jag tipset att skippa mejeriprodukter. GAAAH!! : / Hur ska det gå? Jag dricker ju mjölk o äter mejerier varje dag. Så vi for på affär?n o skulle kolla om vi hittade en mjölk till mig. Det blev mandelmjölk för havredryck som jag tänkt sikta in mig på var slut. Mandelmjölken var dock dubbelt så dyr som vanlig mjölk!! Blir till att dricka vatten tror jag. ;)
När vi kom hem gjorde vi mat. Det skulle bli pizza på pizzasten i grillen hade ungdomarna önskat. Vi slog igång den o just när vi skulle lägga på o börja så slocknar grillen. Slut gasol! :D haha... Där fick vi för att vi tycker att gasol är så smidigt. Så vi körde pizzastenen i ugnen istället.
Efter mat blev det bubbelbad o sänggång. Har dock så himla ont i hela kroppen. Har haft det hela dagen. Känns som att det drar i bindväven. Jag fick krypa till korset ikväll igen o ta en Ipren. :(
Strax natti - men först BE-frågor! Vi ses i trafiken snart va?! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards