Alla inlägg den 4 september 2019

Av Sara - 4 september 2019 23:23

Imorse var jag uppe i god tid innan jobbet. Hann dricka en god morgonkopp kaffe från min kaffemaskin och läsa tidningen. Jag tände ljus och hade en skön stund för mig själv.

Idag är nämligen en sån dag att jag åker själv till jobbet och Anneli jobbar hemifrån. Så, en puss till frun, sen drog jag till jobbet.

Har fått förmånen att vara ute med barnen från kvart i sju på morgonen till klockan två idag när jag gick hem. En härlig dag med höstlig morgon och sedan blev det sol o värme.
Jag tog min lunchpromenad och hittade goda (sura och beska) rönnbär. ? Jag njöt ändå av att de är fulla med antioxidanter så jag håller mig frisk. Tänkte kanske att jag ska plocka in lite rönnbär o lägga i frysen. Har hört att de blir sötare då. Goda i morgonfilet i vinter! Vi får se om det blir av.

Jag är så tacksam för alla lugna sköna stunder jag haft under dagen. Har försökt att inte reta upp mig på någon annan och inte försöka förutspå vad andra tänker o känner. Vill de inte berätta för mig så behöver de inte. Jag har nämligen, i omgångar i mitt liv, varit något av en expert på att fundera över vad andra tycker o tänker. Nu funderar jag kanske lite kort, men sedan tänker jag att det kan ju inte jag veta - men det var säkert nåt bra de tänkte om mig. ? Jag ska tänka gott om mig själv. Det är stärkande.

I eftermiddag och under kvällen har det varit fullt upp. Jag har fått ha lite kvalitetstid med sonen både genom shopping o prat. Det känns som att vi kommer närmare varann nu. Det är en klok kvinna som sagt till mig en gång att; ingen vill väl ha en utskällning eller tillsägelse? Det är så sant! Man vill bli bemött med respekt och ödmjukhet. Det är nåt jag försöker anamma nu. Att inte bli fly förbannad. Att inte skrika. Att försöka ha en bättre samtalston. Att inte låta sträng. Mycket ?att inte? här men det blir nog bra tror jag. Jag ska fokusera på det positiva. Lyfta det positiva.

Mer träning än lunchpromenaden hann jag inte med för jag har packat för att imorgon åker vi till Hemavan med jobbet!! Sååå kul!!! Det ser jag fram emot! I kväll handlade vi all mat och sånt. Så det ska bli intressant och se vad som blir uppätet.
Nu går ögonen i kors. Dags att natta. ?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards