Alla inlägg den 30 september 2019

Av Sara - 30 september 2019 19:21

Idag har jag varit ute i en underbart höstfärgad skog hela dagen med glada barn och trevliga kollegor. :)

Men usch vad jag har frusit. Jag hade ullunderställ, fleece, dubbla buffar, mössa och tjocksockar. Enda gången jag var varm var vid brasan.

Tänk att det är så härligt gemytligt med en brasa. Det kan göra hela upplevelsen på utflykten fantastisk.

Vi kom hem och for direkt och skrev omprov nr.2 för BE-kortet. Men ÅH!!! Underkänd! En poäng för lite igen. Nu måste vi leta reda på bättre frågor än vi har i den övningsbank som vi har tränat med.

Kom hem och lite mat på det. Morotssoppa med kokosmjölk. Det sista av den. Det var gott!
Nu känner jag hur slut jag är och tog därför tempen. Feber igen. Suck pust och stön. Bara att sjukskriva sig imorgon igen då. :( Det får bli nån bättring på det här snart.

Over and out! Take care out there!

Av Sara - 30 september 2019 06:34

Igår var en rätt bra dag utan ont i kroppen. Det har varit svårt att äta mat utan kolhydrater eller mejeriprodukter i helgen, men det var riktigt god mat på Vindelngallerian. När jag kom hem blev det vila i soffan för att ladda upp inför skivstångspasset. Vi läste lite körkortsfrågor och jag slumrade en stund. Jag visste inte riktigt hur det skulle gå med skivstångspasset för när jag klev upp igår morse så höll jag på att ramla i golvet för hela rummet snurrade. Jag satte mig snabb på sängen igen. Men skivstångspasset kunde jag genomföra även om jag fick ta lite i beaktande att jag behövde tid mellan stående och liggande positioner.

Nog är det väl ändå tillräckligt nu? Jag var ju sjuk förra vecka. Det får räcka. Jag vill inte ha den här förkylningen. Skulle helst ha legat hemma i sängen idag. Hur slut som helst i kroppen. Tog på mig ullunderstället så jag klarar en hel dag ute idag.
Det är rätt tråkigt med den här kosthållningen känner jag. Igår efter skivstångspasset ville jag ha lite kvällsfika. Men vad??? Det blev avokado, ägg och skinka tillsammans med en smoothie gjord på mandelmjölk. Rätt gott ändå.

Jag får väl se hur länge det blir att hålla på såhär. Anneli sa att jag måste nog köra en månad utan mejerier. Puh! Jaja.
Idag är en ny dag. En fantastisk dag! Jag tror vi fyller den med nåt bra!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards