Alla inlägg den 28 september 2019

Av Sara - 28 september 2019 21:07

Det är så härligt med föreningsarbete! Alla jobbar för en sak de tror på och gör det för att fler också ska få ta del av det. Det är det Vindelälvsdraget handlar om. Vi är 17 funktionärer som jobbar mer eller mindre året om för att 35-40 lag, 400 tävlande och 1000 hundar samt ortsbefolkning och massor av publik ska få njuta av draghundstävlingen fredag till söndag vecka 11 varje år. Just denna helg har vi träffats tio personer för att lägga grunderna för genomförandet 2020. Det känns fantastiskt roligt att få leda denna tävling för tredje året och totalt är det mitt sjunde år.

Vi planerar allt från regler, sponsorer och jämlikhetsplaner till vem som ska köra vilken bil och vem som ska plocka ihop alla ledkäpparna. :) Stort som smått men allt är lika viktigt för att tävlingen ska kunna genomföras.

Skönt att jag hade buffén med mig idag. Den värmer alltid! Nu blir det kvällsmys.
Natti natti!

Av Sara - 28 september 2019 11:52

Det började som en bra dag igår med inte så ont i kroppen. Jag jobbade med Anneli o Marie-Louise och sen skulle jag och Anneli skriva körkortsprov för BE-kort. Det gick ju åt skogen!! Både jag o hon missade. Äsch!
På kvällen lade vi oss i sängen o pluggade mera teori. Vi ska klara det snart!!
William & Olivia kom förbi på middag och vi hade fina diskussioner och många skratt. Det var länge sedan kändes det som. <3
Jag klarade hela dagen igår utan mejeriprodukter och kolhydrater. Skönt!

Idag packade jag för att fara på planeringsträff med Vindelälvsdraget. Hundtävlingen som går av stapeln fre-sön v.11 från Ammarnäs till Hällnäs.

Fint väder bådar gott för ett bra arbete. Vi börjar med lunch känner jag... :) Där kommer jag kanske att måsta sladda lite i helgen. Med kosten alltså. Ska försöka hålla en god linje men det kan ju vara svårt när god mat serveras. :)

Nu kööör vi!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards