Alla inlägg den 4 december 2019

Av Sara - 4 december 2019 23:01

Tjugonde dagen på Purify! Det har varit roligt men också väldigt kämpigt. Att helt hålla mig ifrån kolhydrater är svårt. Jag gillar att äta en macka med mycket frön och fibrer i ibland. Jag gillar att ibland äta en hårdbrödmacka med ägg eller en tallrik havregrynsgröt. Jag gillar också att äta en och annan chokladbit ibland. Det är precis det jag kommer att göra framöver. Jag ska tänka efter när och hur jag trycker i mig kolhydrater och välja mina tillfällen. Jag kommer att äta en eller några godisar på en kväll men inte en hel godispåse. Jag tänker att jag inte heller ska äta godis flera dagar i rad.
Alla dessa tankar har jag haft tidigare också men inte riktigt orkat dra lasset själv, alltså löpa hela linan ut. När familjen har ätit kladdkaka eller tryckt godis så är det ju så lätt att falla för sockersuget o bara följa strömmen.
Det blir inte en lätt månad framöver i och med att det är jul med godis och annat gott. Vi ska försöka stötta varandra jag o Anneli och bestämma tillsammans hur och när vi tänker äta kolhydrater. Samtidigt är det en svår balansgång att gå för att inte ha för mycket kostsnack inför barnen. Vi har ju visserligen haft det i flera år nu i och med att vi äter hälsokosten för att balansera upp kosten på ett bra sätt. Jag försöker ju lära alla i familjen hur viktigt det är med grönsaker och mindre socker. Men det är svårt att få dem att välja bort kolhydraterna som man faktiskt inte behöver i så där stor mängd. Dessutom behövs mer fibrer för att magen och kroppen ska fungera optimalt. Det är mycket fibrer i Purify-kitet och det sätter ju fart på tarmen. Det är också mycket fibrer i grönsaker; broccoli, grön paprika, grönkål, osv. Men är man allergisk så är man??! Hihi... Anneli är bara så himla envis i att hon inte gillar grönsaker.
Jag fortsätter att äta mina grönsaker så får väl de andra hänga på om de vill.

Nu är det dags att sova.
Natti <3

Ovido - Quiz & Flashcards