Alla inlägg den 17 december 2019

Av Sara - 17 december 2019 22:34

Andra dagen i köket idag eftersom Maria var sjuk. Kul att få köra två dagar i rad. Det är lite lättare att få rätt snurr på grejerna då. Bakade bröd både igår och idag så att vi skulle ha några limpor så att det kanske räcker in på julledigheten för de få som är där. Det var lite kul för när jag gick och skulle lämna brödet i frysen så var det precis en mamma på väg hem med sin dotter där. Hon frågade om det var nybakt och om hon fick köpa en påse. :) hihi... Självklart! Kul att det är omtyckt med nybakat!!
Till lunch snodde jag ihop lite rester jag hittade i kylen och frysen. Det blev en makaronilåda med currykorv och en makaronilåda med skinka, ost- och broccolisås plus potatisbullar.

Smarrigt! Barnen åt upp nästan allt. :)
Till mellis gjorde jag en fruktsallad på bananer och apelsiner. Jag gjorde småbitar så att det blev riktigt saftig och mumsig fruktsallad. Småbarnen åt inte så mycket men de stora kom ända in i köket efteråt och berättade att fruktsalladen var sååå god!! Kul att höra!
Städning av köket sen var jag med barnen sista timmen på jobbet.
Väl hemma väntade en gåva på oss på bron. Den var från De Där som vi nu har avslutat projektet med. De Där som vi inte behöver ha att göra med längre. Skönt, sååå skönt! Inte en utan faktiskt två lådor med tryfflar! Mums vad vi ska njuta av dem!

Ikväll har jag tagit mig tid för en liten löprunda. Det kändes riktigt skönt i kroppen! Den andra rundan på mycket länge. Det känns bättre och bättre i kroppen för varje vecka som går. Jag tar ofta promenader och försöker nu också att springa för att få bättre cirkulation och få ur slagget ur kroppen. Det tar tid men det känns riktigt bra.

God natt på er alla <3

Av Sara - 17 december 2019 07:15

Igår fick jag vara i köket på jobbet. Detblev i alla fall mat även om turerna gick fram och tillbaks om vad det skulle bli och gurkan tänkte göra det. Men men... mat blev det.
Vi avslutade med arbetsplatsträff och fick då möjlighet att njuta av julmyset som vi fick en hel korg av föräldrarna på luciafirandet. Mycket uppskattat och trevligt! <3
På kvällen när vi kom hem kände jag mig väldigt spänd i kroppen. Det var antingen läge för Alvedon eller att gå en promenad. Vi hade gått en lunchpromenad på jobbet så jag trodde inte Anneli skulle vilja följa med men det ville hon. Vi gjorde en god gärning på vägen och gick förbi en tant och lämnade igen ett par kvarglömda vantar. Kollade till garagen också efter Anton varit där och skottat. Det hade han gjort superbra! Skönt att det blev gjort.
Väl hemma kände jag för ett bad. Jag kröp ner i spabadet och njöt av lugnet och en god bok. Klockan var över tio men jag prioriterade den lugna stunden för mig själv ändå. Det behövs ibland. Mitt hjärta såg lite tv när jag kom i säng. Vi släckte och somnade ganska fort.
Idag laddar vi för en superdag! Vi har varit och avslutat projektet med DE DÄR vilket känns otroooligt skönt. En Sten faller från mitt hjärta. Eller rättare sagt - det känns som ett helt stenras...
Ha en förträfflig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards